ابراهیم رئیسی: دونالد ترامپ در هیچ کجای جهان امنیت نخواهد داشت

در مراسم سالگرد ترور قاسم سلیمانی، مقام‌های جمهوری اسلامی ترامپ را تهدید به مرگ کردند

رئیس قوه قضائیه ایران دونالد ترامپ را تهدید کرد و گفت جهان برای او امن نخواهد بود- Khamenei.ir

ابراهیم رئیسی در نخستین مراسم سالگرد ترور قاسم سلیمانی گفت که آمران و عاملان کشته شدن قاسم سلیمانی قطعاً مجازات خواهند شد.

رئیس قوه قضائیه ایران گفت که «جبهه مقاومت» در گرفتن انتقام قاسم سلیمانی مصمم‌اند و  «دشمن تصور نکند اگر کسی در کسوت رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان آمر و عامل قتل قرار گرفت از اجرای عدالت مصون خواهند ماند.»

او همچنین رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و دیگر افرادی که در عملیات کشتن قاسم سلیمانی نقش داشتند را تهدید کرد که «هیچ‌کدام در هیچ جای جهان امنیت نخواهند داشت.»

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، بامداد روز ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ به هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد، هدف پهپادهای رزمی آمریکا قرار گرفت و به همراه ابومهدی المهندس، معاون حشد‌الشعبی کشته شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی در یک سال گذشته بارها بر وعده گرفتن انتقام خون قاسم سلیمانی تأکید کرده‌اند ولی این برای نخستین بار است که یک مقام ارشد جمهوری اسلامی به‌صورت مشخص رئیس‌جمهور آمریکا را مخاطب قرار می‌دهد و از قطعی بودن «مجازات» او سخن می‌گوید.

ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنان امروزش درباره قطعی بودن «انتقام» جمهوری اسلامی گفت که «مگر خدا از خون امام حسین و قاسم‌بن‌الحسن و علی‌اصغر گذشت که ما از خون شهدایمان بگذریم. این انتقام قطعی است.»

او اشاره کوتاهی نیز به حمله موشکی روز ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ به پایگاه عین‌الاسد عراق کرد و گفت که آن حمله «صرفاً جلوه‌ای از انتقام بود» و «دشمنان، انتقام سخت اصلی را خواهند دید.»

مقام‌های جمهوری اسلامی سال گذشته و پنج روز پس از ترور قاسم سلیمانی تعدادی موشک به سمت پایگاه نیروهای ائتلاف ضدداعش در عین‌الاسد عراق پرتاب کردند. در این حمله موشکی هیچ نیروی نظامی آمریکایی کشته نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما به جز ابراهیم رئیسی، فرمانده کنونی نیروی قدس سپاه نیز در سخنانش در این مراسم، ترامپ را بدون آنکه نامی از او ببرد تهدید کرد و گفت که «در سرتاسر عالم هرکجا یک مردی پیدا شود، آمادگی دارد آن نامردها را که این کار را انجام دادند، به سزای عمل خود برسانند...شما با این جنایتی که کردید، یک کار دیگری برای همه آزادیخواهان در تمام دنیا درست کردید و مطمئن باشید از درون خانه‌ی شما ممکن است کسانی پیدا بشوند که پاسخ جنایت شما را بدهند.»

همزمان با نزدیک شدن به نخستین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، اظهارات تهدیدآمیز مقام‌های سپاه پاسداران و در نتیجه نگرانی غرب و کشورهای منطقه از احتمال انجام یک حمله نظامی از سوی ایران یا عوامل نیابتی آن در منطقه و بروز یک درگیری نظامی افزایش یافته است.