تهدید مشاور نظامی خامنه‌ای علیه آمریکا در آستانه سال ۲۰۲۱

آمریکا در یک ماه گذشته دو بار بمب‌افکن‌های بی-۵۲ را با هدف بازدارندگی ایران به منطقه فرستاده

حسین دهقان مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور دفاعی- عکس از تسنیم

مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور دفاعی در واکنش به پرواز بمب‌افکن‌های بی-۵۲ ارتش آمریکا در منطقه، روز پنجشنبه در پیامی تهدیدآمیز به دولت ایالات متحده هشدار داد سال نو میلادی را برای آمریکایی‌ها به عزا تبدیل نکند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین دهقان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت، «‏در خبرها دیدم آمریکایی‌ها از ترس انتقام در آماده‌باش هستند و برای تبلیغات، دو فروند بمب‌افکن بی-۵۲ را بر فراز خلیج فارس به پرواز درآورده‌اند.»

وی با بیان این که تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه زیر پوشش موشک‌های ایران است، رییس جمهور کنونی آمریکا را «اخراجی کاخ سفید» خواند و نوشت، به او «توصیه می‌کنم سال نو میلادی را برای آمریکایی‌ها به عزا تبدیل نکند.»

با نزدیک شدن به نخستین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در پایتخت عراق توسط ارتش آمریکا، نگرانی‌ها از اقدام تلافی‌جویانه ایران در روزهای باقی‌مانده از دولت دونالد ترامپ افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا در یک ماه گذشته دو بار بمب‌افکن‌های بی-۵۲ را، با هدف بازدارندگی ایران، از ایالات متحده به منطقه خاورمیانه اعزام و اوایل دی ماه نیز یک زیردریایی اتمی و دو رزمناو همراه آن را به آب‌های خلیج فارس منتقل کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه از قول یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت پرواز این بمب‌افکن‌ها در پاسخ به نشانه‌هایی است که جمهوری اسلامی احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اهداف آمریکا و متحدان آن در منطقه است.

دونالد ترامپ، که اول بهمن ماه قدرت را به جو بایدن تحویل خواهد داد، پس از حمله راکتی ماه گذشته به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد در توییتی هشدار داد که «اگر یک آمریکایی کشته شود، ایران را مسئول می‌دانم. دوباره فکر کنید.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیشتر در روز پنجشنبه آمریکا را به بهانه‌تراشی برای راه انداختن یک جنگ دیگر متهم کرد و گفت «داده‌های اطلاعاتی از عراق توطئه‌ریزی برای ساخت یک بهانه جعلی برای جنگ را نشان می‌دهد.»

این در حالی است که حسن روحانی رییس جمهوری ایران همزمان در روز پنجشنبه، کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس را «داغی بر دل» جمهوری اسلامی دانست و گفت انتقام مرگ او در «یک روز مناسب» گرفته خواهد شد.

قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حمله پهپادی ارتش آمریکا قرار گرفت و کشته شد. ایران در واکنش یک پایگاه آمریکایی‌ها در عراق را موشک‌باران کرد، اما تلفات انسانی در پی نداشت و همچنان در پی انتقام است.