سقط جنین در آرژانتین، زادگاه پاپ فرانسیس، قانونی شد

دو سال پیش نیز طرح مشابهی در پارلمان آرژانتین به رأی گذاشته شده بود، اما تصویب نشد

با تایید سقط جنین در سنای آرژانتین، این کشور که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در آن زاده شده است، تبدیل به چهارمین کشور در آمریکایی جنوبی شد که این تصمیم تاریخی را اتخاذ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان سنای آرژانتین پس از دوازده ساعت بحث و گفت‌وگوی فشرده، بامداد چهارشنبه به امکان سقط جنین خودخواسته تا پیش از هفته چهاردهم بارداری رأی مثبت دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این طرح دقایقی پس از نیمه شب چهارشنبه با ۳۸ رأی موافق در برابر ۲۹ رأی مخالف به تصویب رسید. دو سال پیش نیز طرح مشابهی در پارلمان آرژانتین به رأی گذاشته شده بود، اما تصویب نشد.

طرح جدید یک ماه پیش در مجلس نمایندگان آرژانتین تصویب شده بود. پیش از این تنها در موارد خاص، مانند بارداری پس از تجاوز جنسی یا به خطر افتادن سلامتی زن، سقط جنین در آن کشور مجاز بود.

اروگوئه، کوبا و مکزیک پیشتر سقط جنین خودخواسته را قانونی کرده بودند و آرژانتین اکنون بزرگترین کشور آن منطقه دارای جمعیت بالای مسیحیان محافظه‌کار کاتولیک است که آن را مجاز می‌داند.

کلیسای کاتولیک، که پاپ فرانسیس رهبر آن است، پیشتر با این تصمیم مخالف است و از قانونگذاران آرژانتینی خواسته بود آن را تایید نکنند.

آلبرتو فرناندز رییس جمهوری آرژانتین با بیان این که «ما اکنون یک جامعه بهتر هستیم که حقوق زنان را توسعه می‌دهد و سلامت عمومی را تضمین می‌کند،» گفت چند روز آینده مصوبه را امضا خواهد کرد.

بیشتر از جهان