ابزار امیدواری آمریکا از تایید واکسن جدید تک‌واحدی کووید۱۹ در فوریه

«تایید واکسن تولیدی شرکت «جانسون اند جاسنون» مسیر مبارزه با همه‌گیری کووید۱۹ و پایان دادن به آن را تغییر خواهد داد»

مشاور علمی دولت آمریکا ابراز امیدواری کرد که استفاده عمومی از این واکسن تک واحدی در نیمه نخست ماه فوریه تایید شود-Michael Ciaglo/Getty Images/AFP

مدیر علمی کارگروه ویژه دولت فدرال ایالات متحده در مبارزه با همه‌گیری ویروس جدید کرونا می‌گوید واکسن جدید کووید۱۹ ساخت آمریکا، که تنها نیاز به یک بار تزریق دارد، احتمالا فقط تا یک ماه دیگر برای اخذ مجوز جهت استفاده عمومی فاصله دارد.

به گزارش روزنامه نیویورک پست، منصف سلاوی روز چهارشنبه در یک نشست خبری مجازی گفت، تایید واکسن تولیدی شرکت آمریکایی «جانسون اند جاسنون» و ورود آن به بازار، مسیر مبارزه با همه‌گیری کووید۱۹ و پایان دادن به آن را تغییر خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با بیان این‌که واکسن مورد اشاره «می‌تواند کاملا بازی را تغییر دهد،» ابراز امیدواری کرد کارایی و تاثیرگذاری آن به اندازه دو واکسن ساخت دیگر شرکت‌های آمریکایی فایزر و مدرنا باشد. دو واکسن قبلی اوایل ماه جاری میلادی مجوز توزیع گرفته بودند.

آقای سلاوی اضافه کرد، «ما بیشتر و بیشتر احساس اطمینان می‌کنیم که بررسی کارایی (واکسن ساخت شرکت جانسون اند جانسون) در طول ژانویه انجام شود و به احتمال زیاد روند صدور (مجوز استفاده اضطراری از آن) نیز در ماه ژانویه انجام خواهد شد.»

مشاور علمی دولت آمریکا ابراز امیدواری کرد که استفاده عمومی از این واکسن تک واحدی در نیمه نخست ماه فوریه تایید شود.

فایزر و شریک آلمانی آن بایو‌ان‌تک نخستین شرکت‌هایی بودند که واکسن تولیدی آنها در یازدهم دسامبر از سوی اداره غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده اضطراری گرفت. واکسن تولیدی شرکت مدرنا نیز یک هفته بعد در هجدهم دسامبر مجوز گرفت.

منصف سلاوی در مورد واکسن آسترازنیکا نیز گفت فکر نمی‌کند مجوز استفاده از آن در آمریکا تا پیش از ماه آوریل صادر شود، زیرا به رغم تایید آن در بریتانیا، ایالات متحده به اطلاعات بیشتری در مورد تاثیر آن بر روی افراد سالخورده نیاز دارد.

بیشتر از جهان