هشدار سنتکام: هر حمله‌ای پاسخ قاطع می‌گیرد

فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی آمریکا در آستانه سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی اطلاعیه صادر کرد

سنتکام در این اطلاعیه بر اقدام قاطع آمریکا در پاسخ به «هرگونه حمله» تاکید کرد  - HIP SOMODEVILLA / GETTY IMAGES VIA AFP

در آستانه سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و هم‌زمان با تاکید مقام‌های نظامی جمهوری‌اسلامی در مناسبت‌های مختلف، بر لزوم گرفتن انتقام، فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای از اعزام سومین بمب‌افکن برای گشت‌زنی بر فراز خلیج فارس خبر داد.

سنتکام در این اطلاعیه بر اقدام قاطع آمریکا در پاسخ به «هرگونه حمله» تاکید کرده و به نقل از ژنرال فرانک مک‌کنزی آورده است: «ما آماده ‌و قادر هستیم تا به هرگونه تهاجم علیه آمریکایی‌ها یا منافع‌ ما پاسخ دهیم. ما دنبال درگیری نیستیم اما هیچکس نباید توانایی و قابلیت ما دردفاع از نیروهایمان یا اقدام قاطع ما در پاسخ به هرگونه حمله را دست کم بگیرد.»

این درحالی است که در یک ماه گذشته آمریکا دو بمب‌افکن بی-۵۲ را بر آسمان خلیج فارس به پرواز درآورده‌است. ناو یو‌اس‌اس جورجیا هم در هفته‌های اخیر در منطقه اعزام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آسوشیتدپرس پرواز این بمب‌افکن‌ها را در پاسخ به نشانه‌های برنامه‌ریزی ایران برای حمله به اهداف متحدان آمریکا در کشور همسایه، عراق، یا نقاط دیگری در منطقه دانست. این خبرگزاری به نقل از یک مقام ارشد ارتش آمریکا نوشت: « جزئیات مربوط به داده‌های حساس اطلاعاتی دریافت شده در مورد تحرکات جمهوری اسلامی ایران و ارزیابی‌های ارتش آمریکا در این زمینه را برای عموم فاش کند.»

در عین حال، مقام‌های عراقی نسبت به کشیده شدن تقابل ایران و آمریکا به خاک کشورشان هشدار داده‌اند.