شایعه حضور ایوانکا ترامپ در انتخابات ریاست‌‌جمهوری  ۲۰۲۴ آمریکا

گمان می‌رود دونالد ترامپ هم در انتخابات ریاست جمهوری دور بعد شرکت کند

پیش از این شایعه شده بود که ایوانکا ترامپ می‌خواهد در فلوریدا و انتخابات مجلس سنا در سال ۲۰۲۲ با مارکو روبیو رقابت کند- Elijah Nouvelage/Getty Images/AFP

نوشته توییتری روز دوشنبه ایوانکا ترامپ در آیووا غوغایی به پا کرد و به این شایعه دامن زد که او قصد دارد در انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال ۲۰۲۴ از سوی جمهوری‌خواهان نامزد شود. آیووا نخستین ایالت آمریکا است که رای‌گیری مقدماتی ریاست‌جمهوری در آن انجام می‌گیرد و برای خیز برداشتن تمامی کارزارهای امیدوار به پیروزی، یک ایستگاه مهم است.

هنوز گمان می‌رود دونالد ترامپ هم که روزهای پایانی ریاست‌جمهوری‌ خود را می‌گذراند در پی نامزد شدن در انتخابات سال ۲۰۲۴ باشد. شمار اندکی از رئیس‌جمهورهای پیشین پس از شکست در انتخابات، دوباره در پی بازگشت به قدرت بوده‌اند و فقط یک نفر پیروز شده است: «گراور کلیولند» بعد از شکست در انتخابات دور دوم در سال ۱۸۸۸، سرانجام بار دیگر در سال ۱۸۹۲ برای دومین بار رئیس‌جمهور شد.

تارنمای خبری اکسیوس در اوایل این ماه گزارش داده بود که آقای ترامپ ممکن است در روز۲۰ ژانویه، همزمان با سخنرانی آغاز به کار رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن، گردهمایی برگزار کند. شاید آقای ترامپ در پی اعلام نامزدی خود برای انتخابات ۲۰۲۴ در همان روز باشد. اگر ترامپ نامزدی خود را اعلام کند وضعیت تقریبا کل رقبای جمهوری‌خواه وی، از جمله فرزندانش کمابیش مشخص خواهد شد زیرا او در میان هواداران  حزب جمهوری‌خواه همچنان پایگاه گسترده و استواری دارد.

گفته می‌شود دونالد ترامپ پسر(جونیور) نیز در پی شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری است و به نظر خیلی از کارشناسان در مقایسه با خواهرش ایوانکا، پیوند خیلی صمیمانه‌تری با هواداران پدرش دارد.

طبق اخبار منتشره، لارا ترامپ، همسر اریک ترامپ هم  در پی آن است تا در انتخابات سال ۲۰۲۲ مجلس سنا در ایالت زادگاهش، کارولینای شمالی، شرکت کند زیرا ریچارد بور، سناتور کنونی این ایالت، اعلام کرده است خیال ندارد برای انتخاب مجدد وارد میدان شود. آقای بور در ماه مه و به دنبال شروع تحقیق در مورد دخالت وی در معاملات تجاری با سو‌استفاده از اطلاعات محرمانه، از ریاست کارگروه اطلاعات مجلس سنا استعفا داد. نتیجه این تحقیق و تفحص هنوز اعلام نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این، در مورد مقاصد سیاسی ایوانکا ترامپ شایعه شده بود که او می‌خواهد در فلوریدا و انتخابات مجلس سنا در سال ۲۰۲۲ با مارکو روبیو رقابت کند. پدر ایوانکا در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۶ در فلوریدا توانست با اختلاف ۱۹ درصد آقای روبیو را شکست دهد و نشان داد که هر کسی از خانواده ترامپ می‌تواند به‌راحتی در این ایالات روبیو را شکست دهد.

طبق خبری که نخستین بار در نیویورک‌پست منتشر شد، خانم ترامپ و همسرش، جرد کوشنر، زمینی در میامی‌بیچ خریده‌اند و این خرید می‌تواند بخشی از برنامه ایجاد پایگاه در این ایالت برای شرکت احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد. فلوریدا منطقه مساعدی برای خاندان ترامپ است. دونالد ترامپ در سال ۱۹۸۵ اقامتگاه اختصاصی «مارالاگو» را در جنوب شرقی فلوریدا خرید و طی دوران ریاست‌جمهوری‌ خود، آن را «کاخ‌سفید جنوبی» نامید. فلوریدا که از دیرباز جزو ایالت‌های خاکستری به شمار می‌آمده است دو بار به نفع دونالد ترامپ رای داد و او در سال ۲۰۲۰ در این ایالت در قیاس با سال ۲۰۱۶ با فاصله بیشتری برنده شد. باراک اوباما هم در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ با اختلاف خیلی کمی در این ایالت پیروز شده بود.

آدام اسمیت، دبیر سیاسی پیشین نشریه «تامپا بی تایمز» در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «در مورد ایوانکا بر اساس قواعد عادی نمی‌توان داوری کرد.» او می‌گوید که با توجه به محبوبیتی که پدر او در ایالت آفتاب تابان(فلوریدا) دارد اگر برای رقابت با روبیو در انتخابات مجلس سنا شرکت کند، بی‌درنگ  پیروز خواهد شد.

طبق گزارش هفته‌نامه اورلاندو، جو گروترز، رئیس حزب جمهوری‌خواه در فلوریدا، گفته است که شایعات حضور احتمالی ایوانکا در انتخابات مجلس سنا « سروصدایی بیش نیست».

© The Independent

بیشتر از جهان