ظریف با سناتور رند پال ملاقات و نیویورک را به مقصد کاراکاس ترک کرد

گفته می شود که این ملاقات روز پنجشنبه بعد از ظهر انجام گرفته است

ایرنا

وزیر امور خارجه ایران با سناتور جمهوری خواه رند پال در نیویورک ملاقات کرد. روزنامه الکترونیکی المنیتور از قول یک مقام آگاه اطلاع داد که سناتور آمریکایی ایالت کنتاکی با محمد جواد ظریف در نیویورک دیدار داشته و درباره احتمال شروع گفتگوهای ایران و آمریکا صحبت کرده اند. سناتور رند پال در گفتگو با شبکه خبری فاکس گفت که احتمال آن وجود دارد که ایران توافقی را امضاء کند که در آن موافقت نماید که هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته ای نباشد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بعد از ظهر جمعه ۱۹ ژوئیه نیویورک را به مقصد ونزوئلا ترک کرد تا در نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد شرکت کند و پس از آن به نیکاراگوئه و بولیوی خواهد رفت.

هنوز خبر ملاقات روز پنجشنبه آقای ظریف با سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی تایید یا تکذیب نشده است. خبر توقیف کشتی نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز درست یکروز پس از ملاقات ظریف با رند پال، یاد آور سفر نخست وزیر ژاپن به تهران و حمله به دو نفتکش در دریای عمان بود.

بایستی منتظر بازگشت ظریف به تهران و بررسی نتایج  سفر وی به نیویورک باشیم. این در حالی است که بحران تازه ای در منطقه و اینبار بین بریتانیا و ایران بر سر توقیف نفتکش های دو کشور در حال شکل گرفتن است.

نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد از ۱۸ تا ۲۱ ژوئیه در کاراکاس و با عنوان «ترویج و تثبیت صلح از طریق احترام به حقوق بین‌الملل» برگزار می شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)