پافشاری لیگ برتر انگلستان بر برگزاری بازی‌های فصل

درپی افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا درمیان بازیکنان لیگ، دست‌کم دو بازی به زمان دیگری موکول شد

سازمان لیگ برتر انگلستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان به اجرای مقررات کووید-۱۹ برای برگزاری بازی‌ها طبق برنامه اعتماد دارد- PAUL CHILDS / POOL / AFP

سازمان لیگ برتر انگلستان خبر اتخاذ هرگونه تصمیم این لیگ مبنی‌بر لغو بازی‌های این فصل را تکذیب و اعلام کرده است که برنامه‌ای برای این کار ندارد.

این بیانیه‌ پس از آن صادر شد که بازی تاتنهام در برابر فولهام چند ساعت پیش از وقت مقرر، به زمان دیگری موکول شد. این اتفاق برای بازی روز سه‌شنبه اورتون با منچستسیتی هم  پیش آمده بود.

سازمان لیگ برتر انگلستان روز سه‌شنبه اعلام کرد هفته پیش، جواب آزمایش کرونای ۱۸ نفر مثبت شده است که بیشترین تعداد مبتلا از زمان شروع همه‌گیری بوده‌ است. در طول هفته گذشته جواب آزمایش کرونای افرادی از تیم‌های فولهام، منچستسیتی، آرسنال و شفیلدیونایتد مثبت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه‌ آمده است: «در لیگ برتر صحبتی از لغو بازی‌های این فصل به میان نیامده است و برنامه‌ای برای این کار نداریم. سازمان لیگ برتر همچنان به اجرای مقررات کووید-۱۹ برای برگزاری بازی‌ها طبق برنامه اعتماد دارد و دولت همچنان تمام‌قد از اجرای این مقررات حمایت می‌کند. سلامت بازیکنان و کارکنان اولویت ما در برگزاری این لیگ است و امیدواریم باشگاه‌ها مقررات ایمنی را رعایت کنند.»

تیم تاتنهام می‌گوید سازمان لیگ برتر چهارشنبه بعدازظهر خبر داده است که بازی‌ این تیم با فولهام به تاخیر افتاده و خوزه مورینیو در رسانه‌های مجازی از این‌که به آن‌ها دیر خبر داده شده، گلایه کرده است.

سازمان لیگ برتر اعلام کرد: «در پی افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کووید- ۱۹ در تیم فولهام و نیز به‌دلیل این‌که امروز علائم بیماری در چند بازیکن دیده شده‌ است، این تیم از هیأت مدیره لیگ برتر خواست بازی را به زمان دیگری موکول کند. سازمان لیگ برتر پس از مشورت با مشاوران پزشکی‌ خود تصمیم گرفت محض احتیاط و به‌علت در اولویت بودن سلامت بازیکنان و کارکنان، این بازی را به تاخیر بیندازد. حالا فورا از این گروه از بازیکنان دوباره آزمایش می‌گیریم. چون در میان اکثریت قریب به اتفاق اعضای باشگاه‌ها، تعداد کسانی که جواب آزمایش‌‌ آن‌ها مثبت بود، کم است، لیگ برتر با اعتماد کامل به رعایت مقررات کووید-۱۹ بازی‌ها را طبق برنامه برگزار خواهد کرد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش