آرش گنجی، عضو کانون نویسندگان، به ۱۱ سال زندان محکوم شد

آرش گنجی روز یکشنبه اول دی‌ماه ۱۳۹۸ با حضور نیروهای ماموران امنیتی در خانه‌اش بازداشت شد

مصداق تمامی اتهام‌ها «ترجمه» کتابی درباره‌ تحولات کردستان سوریه با نام «کلید کوچک، دروازه‌ای بزرگ» عنوان شده است-عکس از رسانه‌های اجتماعی

آرش گنجی، مترجم و منشی هیئت دبیران کانون‌ نویسندگان ایران طی حکمی به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، هرانا، با اعلام این خبر نوشت که ناصر زرافشان، وکیل مدافع آقای گنجی، گفته است که او به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و از بابت اتهام «عضویت و همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام» به پنج سال حبس و در مجموع به ۱۱ سال حبس، محکوم شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش هرانا، این حکم روز چهارشنبه دهم دی‌ماه به وکیل مدافع آقای گنجی ابلاغ شده است. در صورت قطعی شدن این حکم در مرحله تجدیدنظر، از ۱۱ سال محکومیت زندان او، با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات یعنی پنج سال زندان قابل‌اجرا خواهد بود.

به گزارش هرانا، به گفته ناصر زرافشان، وکیل مدافع آقای گنجی، مصداق تمامی این اتهام‌ها «ترجمه» کتابی درباره‌ تحولات کردستان سوریه با نام «کلید کوچک، دروازه‌ای بزرگ» عنوان شده است.

آرش گنجی روز یکشنبه اول دی‌ماه ۱۳۹۸ با حضور نیروهای ماموران امنیتی در خانه‌اش بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، منتقل شد. ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، هرانا، نوشته است: «ماموران در زمان بازداشت، منزل وی را تفتیش کردند و برخی از وسایل و مدارک شخصی او را ضبط کردند و با خود بردند.»

این مترجم بعد از بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند عمومی اوین منتقل شد و در تاریخ ۲۹ دی‌ماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

کتاب‌هایی چون «مبارزه بر سر شیوه تفکر در جنبش طبقه کارگر» و «غروب خدایان بر فراز نظم نوین جهانی» با ترجمه او منتشر شده‌اند.

کانون نویسندگان ایران یک نهاد صنفی است که طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی در ایران، فعالیت آن به شکل مستمر از سوی حکومت محدود شده است و اعضای آن یا زندانی شده‌اند یا توسط نهادهای امنیتی به قتل رسیده‌اند. گروهی از نویسندگان، مترجمان، ویراستاران و بخشی از انجمن جهانی قلم، عضو این کانون هستند.