دولت آمریکا: به کودکان زیر دو سال شیرینی ندهید

در این رهنمود همچنین از آمریکایی‌ها خواسته شده است کالری کمتری مصرف کنند و مصرف شکر، نمک، چربی و الکل را کاهش دهند

مصرف قند زیاد می‌تواند عامل بیماری‌های قلبی و دیابت در بزرگسالی باشد -pixabay

در رهنمود غذایی دولت آمریکا که به‌تازگی به‌روز شده است، توصیه می‌شود  نوزادان تا شش‌ماهگی فقط از شیرمادر تغذیه کنند و کودکان تا دوسالگی قند اضافه دریافت نکنند.

این رهنمود که نسخه ۲۰۲۵-۲۰۲۰ آن سه‌شنبه گذشته منتشر شد، اولین توصیه رسمی دولت فدرال درباره رژیم غذایی نوزادان و کودکان خردسال است.

این نخستین باری است که این رهنمود «رویکرد تمام عمر» را در پیش می‌گیرد. اینک والدین دلیل بیشتری برای «نه گفتن» به درخواست خرید آب‌نبات، کیک و بستنی دارند. در این نسخه جدید، توصیه‌های غذایی برای بزرگسالان نسبت به نسخه قبلی چندان تغییر نکرده است.

باربارا اشنیمن، متخصص تغذیه در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس، می‌گوید: «برای شروع رعایت توصیه‌های غذایی، هیچ‌وقت زود نیست. شما باید از همان بدو تولد لقمه به لقمه حساب کنید.»

در این راهنما به خانم‌های باردار یا شیرده و زنانی که قصد باردار شدن دارند برای کمک به بارداری سالم و رشد شناختی بهتر در کودکان، توصیه شده است که بیشتر غذاهای دریایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ (اما دارای متیل جیوه کم) مصرف کنند. با این حال این رهنمود دو توصیه‌ اصلی خود را به بزرگسالان بسط نمی‌دهد.

دانشمندانی که در تهیه این رهنمود مشاوره داده‌اند، در ماه ژوئیه  گذشته گفتند که همه افراد باید مصرف قند را به کمتر از شش درصد کالری دریافتی محدود کنند و مردانی که الکل می‌نوشند هم باید نوشیدن الکل را به یک نوشیدنی در روز محدود کنند. غیرازاین مورد، رهنمود منتشر شده تفاوت چندانی با توصیه‌های قبلی ندارد. توصیه شده است که از دوسالگی به بعد مصرف قند به کمتر از ۱۰ درصد کالری در روز کاهش یابد و مردان مصرف الکل را به دو نوشیدنی در روز محدود کنند. برای زنان، سقف مصرف الکل، یک نوشیدنی در روز پیشنهاد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم اشنیمن که رئیس کمیته‌ مشاوران دولت بوده است، می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم که توصیه‌‌های ما درباره مصرف الکل نهایی است. هنوز جا برای تغییر و اصلاح در این رهنمود وجود دارد.»

رهنمودهای غذایی هر پنج سال یک‌بار توسط وزارت کشاورزی و وزارت بهداشت و خدمات انسانی صادر می‌شوند. این توصیه‌ها، استانداردهای برنامه فدرال بن غذا و ناهار مدارس را تعیین می‌کند. علیرغم تهیه و صدور این رهنمود همزمان با شیوع ویروس کرونا، در این رهنمود هیچ اشاره‌ای به چالش‌های رژیم غذایی و عدم امنیت غذایی که بسیاری از افراد هر روز با آن مواجه هستند، به چشم نمی‌خورد.

توصیه‌های کمیته مشورتی درباره مصرف الکل و قند توسط بزرگسالان در تلاش برای کاهش نرخ بالای بزرگسالان چاق و دارای اضافه‌وزن در ایالات‌متحده انجام شده است. اضافه‌وزن مستقیما با بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو در ارتباط است و در صورت ابتلا فرد به کرونا، خطر ابتلا به عوارض شدید را افزایش می‌دهد.

این رهنمود مانند نسخه‌های قبلی به مصرف بیشتر سبزیجات، میوه‌جات، حبوبات، غلات سبوس‌دار‌، دانه‌ها، غذاهای دریایی، لبنیات کم‌چرب و گوشت و مرغ بدون چربی توصیه می‌کند. در این رهنمود همچنین از آمریکایی‌ها خواسته شده است کالری کمتری مصرف کنند و مصرف شکر، نمک، چربی و الکل را کاهش دهند.

گزاش تکمیلی از آسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از زندگی