انفجار در فرودگاه عدن پس از نشستن هواپیمای کابینه جدید یمن

یکی از انفجارها در باند فرودگاه و دیگری در ترمینال فرودگاه عدن رخ داد

اعضای کابینه یمن، شامل معین عبدالملک، نخست‌وزیر، به سلامت به کاخ ریاست جمهوری شهر منتقل شدند - تصویر آرشیوی - KARIM SAHIB / AFP

اندکی پس از آن که هواپیمای حامل اعضای دولت جدید یمن امروز ۱۰ دی‌ماه، از عربستان سعودی بازگشت، صدای بلند انفجارهایی در فرودگاه شهر عدن شنیده شد.

خبرنگار اسکای‌نیوز عربستان از وقوع دو انفجار خبر داد که یکی از آنها باند فرودگاه و دیگری ترمینال فرودگاه عدن را هدف قرار داده است.

رویترز گزارش داده که اعضای کابینه یمن، شامل معین عبدالملک، نخست‌وزیر، به سلامت به کاخ ریاست جمهوری شهر منتقل شدند. اما اسکای‌نیوز گزارش داده که یکی از انفجارها که در نزدیکی منطقه‌ای رخ داده بود که روزنامه‌نگاران برای گزارش خبر ورود دولت به فرودگاه عدن آمده بودند و موجب زخمی شدن تصویربردار اسکای نیوز عربستان شده است.

نبیل عبدالحفیظ، معاون وزیر حقوق بشر یمن، در گفت‌وگو اسکای نیوز عربستان تایید کرده که این دو انفجار منجر به کشته و زخمی شدن افرادی شده است.

گفته می‌شود که همزمان با دو انفجار، موشک‌های کاتیوشا نیز فرودگاه را هدف قرار دادند.

دولت جدید یمن قرار است کار خود را از روز چهارشنبه به سرپرستی معین عبدالملک آغاز کند.

پیش از این سخنگوی دولت با تاکید بر لزوم تمرکز تلاش‌های اقتصادی و نظامی بر مقابله با شبه‌نظامیان حوثی، تایید کرد که اقداماتی در چارچوب توافق‌نامه ریاض صورت می‌گیرد.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی خبرگزاری یمن، تصمیم به تشکیل دولت پس از بررسی «قانون اساسی جمهوری یمن، ابتکار شورای همکاری خلیج فارس، نتایج گفتگوی جامع ملی و توافق نامه ریاض» گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معین عبدالملک، رئیس دولت جدید یمن، گفته است که دولتش به «حمایت برادرانه صادقانه برادران خود در پادشاهی و کشورهای ائتلاف حمایت کننده از مشروعیت اعتماد زیادی» دارد.

او در توییتی در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: «دولت جدید با مسئولیت‌های تاریخی و وظایف فوری و طاقت‌فرسایی روبرو است که مستلزم کار جدی و قاطع، برنامه‌ریزی گسترده ملی، برنامه سیاسی و اقتصادی روشن و صحیح و یک اراده محکم برای پایان کودتا و بازگرداندن کشور به ثبات، ایجاد نهادها، توسعه منابع، مقابله با فساد و بهبود خدمات است.»

بیشتر از جهان