در انفجار روز دوشنبه کابل شش کارمند زخمی شدند

یک خودروی نظامی افغان هم هدف آماج یک مین جاسازی شده قرار گرفت

این دومین انفجار مین مغناطیسی در یک روز در کابل است که آرامش شهروندان را برهم زده است-REUTERS/Omar Sobhani

روز دوشنبه، ۸دی، حوالی ساعت ۳:۴۵ دقیقه بعد از ظهر، خودرو حامل کارمندان احصایه ملی و معلوماتی افغانستان در ناحیه هفتم شهر کابل هدف مین مغناطیسی قرار گرفت که در نتیجه شش تن از کارمندان زخم برداشتند و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

فردوس فرامز، سخنگوی فرماندهی استان کابل در رابطه با این حادثه به رسانه‌ها گفت: «امروز پس از چاشت در مربوطات ناحیه هفتم کابل ساحه گذرگاه، یک حلقه مین که از سوی مخالفین دولت در یک دوچرخه جاسازی شده بود منفجر شد که در نتیجه شش تن از شهروندان زخم برداشتند و برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.»

آقای فرامز تاکید کرد: «این حادثه تحت کشف و بررسی تیم مشترک امنیتی نهادهای مربوط این کشور قرار دارد تا عاملین آن را به زودی دستگیر شده و به دست قانون سپرده شوند.»

این دومین انفجار مین مغناطیسی در یک روز در کابل است که آرامش شهروندان را برهم زده است.

صبح همین روز (دوشنبه ۸دی)، یک خودروی نظامی افغان هدف آماج یک مین جاسازی شده قرار گرفت که به گفته گواهان در این رویداد سه تن زخم برداشتند.

در این اواخر وضعیت امنیتی افغانستان به ویژه شهر کابل رو به وخامت است.

در یک ماه گذشته روزی نبود که در کابل انفجاری صورت نگیرد و یا این که کسی ترور نشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وخامت وضعیت امنیتی کابل ساکنانش را سخت نگران ساخته است. آنان تاکید دارند که حکومت به ویژه نهادی امنیتی باید برای تامین امنیت شهر و شهریان کابل تدابیر جدی را به دست بگیرند و اجازه ندهند که وضعیت امنیتی بدتر شود.

به تازگی امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری این کشور برای این که بتوانند وضعیت بد امنیتی کابل را تغییر دهند، اعلام کرد که پلیس کابل را دو برابر می‌کنند تا بیشتر به وضعیت امنیتی رسیدگی شود.

آقای صالح گفت: «ریاست جمهوری افغانستان براساس طرحی که در این نشست‌ها (برنامه شش‌نیم)، پیشنهاد کرده است تا تشکیلات پلیس را در کابل را دو برابر کند.»

به گفته آقای صالح: «ارزیابی مقایسه‌ای نشان می‌دهد که حتی در حالت ثبات و آرامش در کابل این شهر کمترین تعداد پلیس را نسبت به جمعیتش در سطح جهان و به خصوص کشورهای جهان سوم دارد.»

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به تازگی گفت که وضعیت بد امنتیی کابل و ترور افراد و اشخاص در این شهر قابل قبول نیست.

آقای غنی، به مسؤولین نهادی‌های امنیتی این کشور دستور داد که اقدامات لازم را برای شناسایی و مجازات عاملین رویدادهای تروریستی کابل به دست بگیرند.