رهبر حماس: قاسم سلیمانی آن قدر به ما پول داد که در چمدان‌ جا نشد

محمود الزهار، از دیدارهایش با مسئولان جمهوری اسلامی گفت

محمود الزهار، از بنیانگذاران و رهبران گروه اسلامگرای فلسطینی حماس، در گفتگویی با شبکه العالم متعلق به جمهوری اسلامی ایران، از دیدارش با قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت.

خبرگزاری فارس در بخش عربی خود این گفتگو را روز دوشنبه منتشر کرد.

الزهار گفت: «اولین دیدارم با قاسم سلیمانی بعد از تصدی وزارت امور خارجه [حکومت حماس در غزه] در سال ۲۰۰۶ بود. به چندین کشور سفر کردم، از جمله ایران. با وزیر امور خارجه و گروهی دیگر از مقامات ایرانی دیدار کردم و آخرین ملاقاتم قبل از بازگشت با آقای قاسم سلیمانی بود.»

دیدار مثبتی با رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد داشتم و در آنجا مجموعه‌ای از مطالباتمان را  مطرح کردم و او مرا به آقای قاسم سلیمانی ارجاع داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جلسه (به قاسم سلیمانی) گفتیم كه مشكل اصلی ما پرداخت حقوق كارمندان، خدمات اجتماعی و كمك‌هایی است كه باید به مردم ارائه شود. در آن زمان و پس از پیروزی در انتخابات در محاصره بودیم.

او (قاسم سلیمانی) فوراً مطالبات ما را پاسخ داد و روز بعد که پایان سفر بود، ۲۲ میلیون دلار در چمدان‌هایمان در فرودگاه بود. توافق بر سر مبلغی بیشتر از این بود ، اما ما ۹ نفر بودیم و بیش از این نمی توانستیم حمل کنیم چرا که میزان بار هر چمدان ۴۰ کیلوگرم بود.

به همین دلیل اولین برداشتی که از این مرد کردم این بود که او مردی صادق و موثر بود و می‌توانست امور را به سرانجام برساند و مسئولیت های بزرگی نیز داشت.