قرنطینه سراسری در عربستان یک هفته دیگر تمدید شد

چندین کشور در خاورمیانه مواردی از نوع جدید ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند

وزارت كشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ارزیابی وضعیت به صورت مداوم انجام خواهد شد تا از ایمنی و سلامت شهروندان اطمینان حاصل شود.»-FAYEZ NURELDINE / AFP

عربستان سعودی ممنوعیت حرکت در داخل و به خارج از این کشور را به دلیل نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونای جدید برای یک هفته دیگر تمدید کرد.

کشف این سویه‌های جدید ویروس کرونا در اوایل ماه جاری میلادی منجر به اعمال محدودیت‌های سفر در بسیاری از کشورهای جهان شده است. این امر سبب شد تا امید به بهبود در وضعیت تقاضای نفت قبل از پایان سال ناکام بماند.

وزارت کشور عربستان روز گذشته اعلام کرد که همه پروازهای مسافری بین‌المللی ورودی و خروجی یک هفته دیگر به حالت تعلیق در خواهد آمد، همچنین ورود به این کشور از طریق مرزهای زمینی یا دریایی نیز معلق شد.

تنها برای خروج شهروندان غیر سعودی از طریق مرزهای هوایی و انتقال کالاهای اساسی به داخل و خارج از کشور، استثنائاتی وجود خواهد داشت.

وزارت كشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ارزیابی وضعیت به صورت مداوم انجام خواهد شد تا از ایمنی و سلامت شهروندان اطمینان حاصل شود.»

همچنین این احتمال وجود دارد که اقدامات احتیاطی برای مدت طولانی‌تری تمدید شود.

کویت و عمان، دو همسایه عربستان سعودی نیز هفته گذشته در پاسخ به شیوع گونه جدید ویروس کرونا تصمیم گرفتند مرزهای خود را ببندند، هرچند به نظر می‌رسد این اقدامات احتیاطی موقتی است و هر دو کشور مرزهای خود را ظرف چند روز آینده باز کنند .

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که چندین کشور در خاورمیانه مواردی از نوع جدید ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند، از جمله لبنان، اردن و اسرائیل که بیشتر موارد در افرادی مشاهده شد که اخیراً از انگلیس برگشته‌اند.

ظهور این جهش‌های جدید ویروسی و گسترش محدودیت‌های پروازی می‌تواند ضربه‌ای دیگر به صنعت هوایی و کاهش تقاضای جهانی برای سوخت جت باشد که در سه‌ماه پایانی سال میلادی در حال بهبود بود.

بیشتر از جهان