محکومیت چهار مرد در بریتانیا به جرم تجاوز و آزار جنسی

«متجاوزان زن را مثل یک تکه گوشت بین خودشان می‌چرخاندند»

این دختر به دادگاه بیرمنگام گفته است که تجاوزها از زمانی شروع شد  که او تنها ۱۳ سال داشت و تا اواسط نوجوانی او ادامه داشت - عکس از شبکه‌های اجتماعی

به‌روزرسانی (۲۴ دسامبر): دادگاه تجدید نظر محکومیت شفیق یوناس، به اتهام آزار جنسی، را در ۳۰ ژوئیه لغو کرد.

در شوپ‌شایر [در بریتانیا] چهار مرد به تجاوز و آزار جنسی یک دختر که می‌گوید متجاوزان او را «مانند یک تکه گوشت» بین خود می‌چرخاندند، محکوم شده‌اند. 

قربانی تجاوز شرح داده است که چگونه وی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ مجبور به انجام اعمال جنسی در حیاط کلیسا شده، در طبقه فوقانی یک مغازه روی یک تشک کثیف مورد تجاوز قرار گرفته، و هنگامی که قصد داشته از سوءاستفاده‌های متجاوزان فرار کند، مورد خشونت قرار گرفته است.

این دختر به دادگاه بیرمنگام گفته است که تجاوزها از زمانی شروع شد  که او تنها ۱۳ سال داشت و تا اواسط نوجوانی او ادامه داشت. وی می‌گوید که مردان دیگری هم جزو متجاوزان بوده‌اند که هنوز هویت‌شان مشخص نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به هیأت منصفه گفته شد که این قربانی تجاوز به وسیله مردی به نام تنویر احمد به گروه متجاوزان فروخته شده بود. وی هنگامی که این دختر ۱۳ سال داشت و دچار افسردگی بود، با او «رفیق شده بود.»

تنویر احمد که برای تحویل سفارش‌های پیتزافروشی پرفکت پیتزا رانندگی می‌کرده است، جزو این متهمان در دادگاه حضور نداشت، زیرا او چند سال قبل به علت «جرایم نامرتبط با این پرونده» از خاک بریتانیا اخراج، و به پاکستان بازگردانده شده بود.

تنویر احمد پیش‌تر، پس از پذیرفتن اتهام کنترل یک كودک تن‌فروش، دو سال و نیم به زندان افکنده شده بود. آن پرونده در سال ۲۰۱۳ خاتمه یافت. هیأت منصفه در جریان آن پرونده قدیمی قرار نگرفت.

تنویر احمد یکی از هفت مردی بود که پس از تحقیقات پلیس غرب مرسیا درباره حلقه تن‌فروشی کودک در تلفورد زندانی شده بود.

قربانی تجاوز می‌گوید که او بعد از تنویر احمد با محمد علی سلطان، ۳۳ ساله،  متهم ردیف اول این پرنده، آشنا شد. قربانی می‌گوید که سلطان نیز او را مورد تجاوز و آزار جنسی قرار داده است و سپس برای سوء‌استفاده و تجاوز دیگران، فروخته است. 

سلطان نیز جزو آن هفت مردی است که در پرونده تلفورد قبلاً محکوم شده بودند.

قربانی به پلیس گفته است که سال‌ها پس از پایان آزار و اذیت، او عکس‌های سلطان و احمد را از گزارش‌های مطبوعاتی درباره آن حلقه تجاوز جنسی در تلفورد شناسایی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا سال‌ها آنچه بر او رخ داده بود، به کسی نگفته است، پاسخ داد: «نمی‌خواستم زخم کهنه را تازه کنم. به قدر کافی آزار دیده بودم. همه این سال‌ها آن را نزد خودم نگه داشتم. ولی هر روز آن ماجرا در ذهن من مرور می‌شود.»

در جریان دادگاه، اعضای هیئت منصفه مصاحبه‌های ضبط شده با قربانی را مشاهده کردند. وی در آن مصاحبه‌ها به کارآگاهان گفته بود که حساب «تعداد» مردانی را که او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند «از دست داده است»، و این که در آن چند ماه تجربه تجاوز بارها به فکر خودکشی افتاده بود.

این زن گفت که خانواده‌اش در آن زمان چیزی از ماجرا نمی‌دانست، اما «هم‌مدرسه‌ای‌ها» به گونه‌ای به موضوع پی برده بودند، و با کلمات و حرکات رکیک او را آزار می‌دادند.

وی گفت: «هیچ معلمی مرا كنار نكشید و از من سوال نكرد كه آیا اوضاع خوب است؟ من خیلی ترسیده بودم و جرأت نداشتم که بروم و کمک بخواهم. اما هیچ کس هم حرفی نزد.»

سه‌شنبه گذشته، محمدعلی سلطان به اتهام تجاوز به عنف و سه فقره آزار جنسی محکوم شد.

محمد رضوان ۳۷ ساله از تلفورد به دو اتهام آزار جنسی محکوم شد.

به هیئت منصفه اطلاع داده شد که متهم دیگر به نام رضوان که ادعا می‌کرد با قربانی وقتی ۱۷ ساله بوده است رابطه جنسی توافقی داشته است، شماره تلفن قربانی را با نام تماس «blowjob2» (سکس دهانی۲) در تلفن خود ذخیره کرده بود.

شفیق یونس، ۳۵ ساله، از ولینگتون، نزدیک تلفورد، به دلیل آزار جنسی در حیاط کلیسا محکوم شد.

امجد حسین، ۳۸ ساله، از تلفورد، به اتهام یک مورد آزار جنسی محکوم شد.

هیئت منصفه مرد پنجمی را به نام ناظم اختر ۳۵ ساله از ولینگتون از اتهام تجاوز در عقب یک اتومبیل تبرئه کرد.

مجازات این چهار مرد روز پنجشنبه به اجرا گذاشته شد.

در تنظیم این گزارش از گزارش‌های پرس اسوسیشن استفاده شده است.

© The Independent