آغاز تزریق واکسن آکسفورد در بریتانیا از چهارم ژانویه 

انتظار می‌رود اداره نظارت بر داروها و محصولات بهداشتی بریتانیا در چند روز آینده، واکسن آکسفورد را تأیید کند

مجوز تولید واکسن آکسفورد در اختیار شرکت داروسازی آسترازنکاست- JOEL SAGET / AFP

روزنامه ساندی‌تلگراف گزارش داد که براساس برنامه هیات‌دولت بریتانیا، این کشور از چهارم ژانویه، استفاده از واکسن دانشگاه آکسفورد را برای مقابله با بیماری کووید-۱۹آغاز می‌کند.

بنابر این گزارش، دولت بریتانیا امیدوار است بتواند طی دو هفته آینده، تزریق نخستین دوز واکسن کووید-۱۹ را برای دومیلیون نفر از شهروندان خود انجام دهد. واکسن‌هایی که دولت بریتانیا در این مرحله از آن‌ها استفاده می‌کند، یکی واکسن شرکت فایزر بوده است و دیگری واکسن آکسفورد که مجوز تولید آن در اختیار شرکت داروسازی آسترازنکاست. 

این روزنامه افزود انتظار می‌رود اداره نظارت بر داروها و محصولات بهداشتی بریتانیا در چند روز آینده، واکسن آکسفورد را تأیید کند.    

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتانیا نخستین کشوری بود که به صورت رسمی تزریق واکسن کووید-۱۹ را آغاز کرد. واکسیناسیون در این کشور در تاریخ ۱۸ آذرماه با واکسن فایزر-بیون‌تک آغاز شد.

براساس گزارش‌ها بریتانیا ۴۰میلیون دز واکسن فایزر تهیه کرده که به‌علت ضرورت تزریق دو دوز برای هر فرد، انتظار می‌رود که این تعداد، ۲۰میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد. ۲۱ روز پس از تزریق دوز اول، باید واکسن یادآور تزریق شود.

افرادی که ۸۰ سال به بالا دارند و قبلا به صورت سرپایی یا بستری در بیمارستان‌ها معالجه شده‌اند، از جمله اولین کسانی‌اند که واکسن کووید-۱۹ را دریافت می‌کنند. پس از آن‌ها، کارکنان بخش بهداشت و درمان در اولویت قرار می‌گیرند.

بیشتر از جهان