پیش‌بینی اسرائیل از احتمال تلافی ایران از طریق عراق یا یمن

«ایران متحمل ضربات سختی از حذف سلیمانی گرفته تا انفجار در سایت نطنز و ترور فخری‌زاده شده است»

اسرائیل تحرکات ایران را به دقت زیر نظر دارد- IRANIAN DEFENCE MINISTRY / AFP

سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد دست به یک اقدام تلافی‌جویانه بزند، آن را احتمالا از طریق عراق یا یمن انجام می‌دهد.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست روز شنبه گزارش داد، هیدای زیلبرمن این پیش‌بینی را در گفت‌وگو با پایگاه خبری سعودی «ایلاف» مطرح کرده است.

تهران، اسرائیل را مسئول ترور محسن فخری‌زاده، از عوامل کلیدی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران، در هفتم آذر ماه می‌داند و گفته است تلافی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با فرا رسیدن نخستین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس توسط آمریکا در عراق، نگرانی‌ها از حملات نظامی ایران افزایش یافته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل در بخشی از گفت‌وگوی خود با ایلاف، که روز جمعه منتشر شده است، تاکید کرد اسرائیل تحرکات ایران را به دقت زیر نظر دارد.

وی همچنین گفت اسرائیل اطلاعاتی دارد که ایران در حال توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های هوشمندی است که می‌تواند به اسرائیل برسد.

آقای زیلبرمن با اشاره به حمله پهپادی ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان سعودی گفت، آن حملات نشان از توانایی ایران دارد.

به گفته او، ایران متحمل ضربات سختی، از حذف سلیمانی گرفته تا انفجار در سایت نطنز و ترور فخری‌زاده، شده و این جمهوری اسلامی را تبدیل به «بشکه باروت» کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت کشورش تهدید مشخصی را از سوی ایران شناسایی نکرده، با این حال اگر بخواهد تلافی کند، از یمن یا عراق اقدام خواهد کرد.