اِما تامپسون: کلیشه‌های جنسی هالیوودی نامتعادل‌اند

چرا در فیلم‌ها، مردها عاشق زنانی به مراتب جوان‌تر می‌شوند، اما نه برعکس؟

خانم تامپسون در گفت‌وگو با پادکست «کالچربلست» با اشاره به جورج کلونی، درباره این صحبت کرد که شخصیت لئو گرند، در جامعه امروز چگونه نمایندگی می‌شود - Noam Galai / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

اما تامپسون در فیلم جدید و در دست تولید خود به نام «موفق باشی، لئو گرند» به یک استاندارد دوگانه هالیوود پرداخته است که در آن مردها عاشق زنانی به مراتب جوانتر می‌شوند، اما این گزینه برای زنان مسن‌تر به ندرت دیده می‌شود. 

این هنرپیشه ۶۱ ساله و بازیگر فیلم «راستش عشق»‌ در فیلم جدیدش نقش یک بیوه ۵۵ ساله را بازی می‌کند که یک کارگر مرد جنسی (و یا به گفته خودش «سکس درمانگر») بیست و اندی ساله را استخدام می‌کند. خانم تامپسون در گفت‌وگو با پادکست «کالچربلست» با اشاره به جورج کلونی، درباره این صحبت کرد که شخصیت لئو گرند، در جامعه امروز چگونه نمایندگی می‌شود. 

او گفت:‌ «برای کسی مثل جورج کلونی که شخصیتی فوق‌العاده است، کاملا جاافتاده است که با کسی ۴۰ سال جوانتر یا ۳۰ سال جوانتر از خودش باشد. اگر کسی در نقش رمانتیک مقابل من بازی کند، باید یک نفر را نبش قبر کنند، زیرا من ۶۱ ساله هستم. منظورم را متوجه می‌شوید؟ این یک امر کاملا و مطلقا نامتعادل است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه گفت:‌ «اگر لئو گرند، فیلمی که ما ساخته‌ایم، با مردم ارتباط برقرار کند و پیامی به آنان منتقل کند و مردم از دیدن یک فرد ۶۱ ساله نیمه عریان با فردی بسیار جوانتر از خود به بیزاری نرسند، خیلی جالب می‌شود. ما باید در قبال چنین موضوعی جسور باشیم.» 

سوفی هاید، کارگردان فیلم (که قبلا فیلم‌های حیوانات، و ۵۲ سه‌شنبه را ساخته است) با تمجید از تامپسون، بازیگر برنده جایزه اسکار، گفت: «از کار کردن با اما تامپسون، که شخصیت بسیار شاد و مفرحی دارد و بسیار صادق است، برای کشف روابط صمیمی و اشتیاق بین دو نفر، بسیار لذت بردم، و نیز از نمایش رابطه‌ای که غیرمنتظره و شادی‌بخش است.» 

تولید فیلم «موفق باشی، لئو گرند» از اوایل سال ۲۰۲۱ در لندن آغاز می‌شود. 

© The Independent

بیشتر از فیلم