سنت‌های دیرپای کریسمس در کاخ سفید

هر کسی رئیس جمهوری آمریکا باشد، این سنت‌های محبوب برگزار می شوند

فارغ از اینکه چه خانواده‌ای ساکن کاخ سفید باشد، ماه‌های زمستان در این مکان همیشه حس و حال جشن دارد.

با این حال، همیشه این‌گونه نبوده است که جشن کریسمس یک‌ماهه در کاخ سفید طول بکشد.

سنت‌های کریسمس برای خانواده اول همیشه در حال تطور و تکامل بوده است. گاهی برف‌بازی رسم بوده است و گاهی آذین بستن درختان با شمع و یادگارهای گذشته.

آنچه در پی می‌آید برخی از سنت‌های محبوب کریسمس در کاخ سفید است که هر ساله توسط خانواده اول امریکا برگزار می‌شود.

 

تعداد زیادی درخت کریسمس

به عنوان یکی از مشهورترین خانه‌های جهان، تعجب‌آور نیست که  آذین بستن درختان کریسمس در طول تعطیلات یکی از رسم‌های این خانه باشد.

سنت گذاشتن یک درخت کریسمس که در معرض دید عموم ابتدا در اتاق آبی توسط رئیس جمهور ویلیام اچ تفت آغاز شد. از آن زمان اتاق آبی محل سنتی برای نصب درخت کریسمس رسمی کاخ سفید بوده است.

امسال، درخت کریسمس کاخ سفید یک درخت ۱۸ و نیم فوتی از ویرجینیای غربی است.

اما درخت رسمی تنها درخت کریسمس در این عمارت نیست. تعداد زیادی درخت کریسمس در قسمت‌های مختلف کاخ سفید گذاشته شده است.

بر اساس اسناد انجمن تاریخی کاخ سفید، دولت دوایت آیزنهاور با ۲۶ درخت کریسمس در سال ۱۹۵۹ برای سال‌ها از این نظر رکورددار بود.

از آن زمان دولت‌های متعددی این رکورد را شکسته‌اند. دولت اوباما که در سال ۲۰۱۵ از ۶۲ درخت کریسمس استفاده کرد. دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ کاخ سفید را با ۴۱ درخت و بیش از ۴۱ درختچه تزئین نمود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حال و هوای کریسمس

کاخ سفید همچنین تزئینات کریسمس را حول یک موضوع متمرکز می‌کند. این سنتی است که اولین بار توسط بانوی اول سابق ژاکلین کندی آغاز شد. در سال ۱۹۶۱ وی Nutcracker Suite را به عنوان تم تزیین درخت کریسمس در اتاق آبی انتخاب کرد.

در طول دولت ترامپ، ملانیا ترامپ موضوعات مختلفی را انتخاب کرده است: «سنت‌های قدیمی»، «گنجینه‌های آمریکایی» ، «روح آمریکا» و اخیراً «آمریکای زیبا».

 

آدمک‌های سرامیکی قرن هجدهمی

از سال ۱۹۶۷، یک مجموعه آدم‌های سرامیکی [که لحظه تولد حضرت عیسی را به تصویر می‌کشد] در اتاق شرقی كاخ سفید به نمایش گذاشته شده است.

امسال برای پنجاه و سومین این مجموعه به نمایش گذاشته شده است.

 

درخت خانواده‌های جانباختگان نظامی

هزاران بازدیدکننده‌ای که از کاخ سفید در ایام تعطیلات دیدار می‌کنند، اولین چیزی که می‌بینند یک درخت کریسمس واقع در قسمت شرقی کاخ سفید است.

این درخت موسوم به درخت خانواده‌های ستاره طلایی توسط خانواده‌های جانباختگان نظامی تزئین می‌شود و ادای احترامی به قهرمانان آمریکایی و عزیزان آنها است.

 

خانه شیرینی زنجبیلی

یکی از محبوب‌ترین سنت‌های کریسمس تولید و نمایش خانه نان شیرینی زنجبیلی به شکل کاخ سفید است.

این سنت اولین بار در سال ۱۹۶۹، در زمان دولت نیکسون، با شیرینی خانه‌مانندی شروع شد که تا امروز در اتاق ضیافت شام رسمی در حال نمایش است.

به طور معمول برای ایجاد خانه نان شیرینی زنجبیلی بیش از ۱۰۰ پوند خمیر لازم است.

در سال ۲۰۱۹، تیم شیرینی‌پزی کاخ سفید این خانه‌شیرینی را با استفاده از ۲۰۰ پوند خمیر نان شیرینی زنجبیلی، ۱۲۵ پوند خمیر پاستیل، ۳۵ پوند شکلات و ۲۵ پوند خامه درست کرد.

 

چراغانی منورا

خانواده اول هر ساله جشن یهودی حنوکا را با یک مراسم ویژه روشنایی منورا در کاخ سفید جشن می‌گیرد. این سنت از زمان رئیس جمهور جیمی كارتر آغاز شده است. از سال ۲۰۰۱ در زمان ریاست جورج دبلیو بوش خود عمارت کاخ سفید به صورت منورا چراغانی می‌شود.

پرزیدنت بوش همچنین اولین رئیس جمهوری بود که میهمانی حنوکا را در کاخ سفید برگزار کرد. از آن زمان این به یک سنت سالانه تبدیل شده است.

 

عیددیدنی کریسمس

با وجود بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، دولت ترامپ اعلام کرده که قصد دارد سنت میزبانی از مهمانی‌های متعدد کریسمس در کاخ سفید را حفظ کند.

این سنت اولین بار با رئیس جمهور جان آدامز در سال ۱۸۰۰ میلادی آغاز شد. رئیس جمهور فعلی میزبان ۲۰ مهمانی عید دیدنی خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی