آمریکا: مسافران از بریتانیا باید برگه آزمایش منفی کرونا همراه داشته باشند

این مقررات از روز ۲۸ دسامبر به مورد اجرا گذاشته خواهد شد

مقررات جدید به دنبال یک هفته اقدام کشورهای جهان برای بستن مرزهایشان به روی مسافران بریتانیا وضع شده است-NIKLAS HALLE'N / AFP

مقامات ایالات متحده در تلاش برای جلوگیری از شیوع نوع جدید ویروس کرونا در این کشور گفتند که مسافران پروازهای میان بریتانیا و آمریکا، باید سه روز پیش از سفر آزمایش کرونا بدهند و نتیجه آن منفی باشد.  

مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های ایالات متحده در بیانیه‌ روز کریسمس گفت مسافرانی که برگه آزمایش کرونا از آزمایشگاه را همراه نداشته باشند، به هواپیما راه داده نخواهند شد. 

در این بیانه آمده است که این مقررات از روز ۲۸ دسامبر به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقررات جدید به دنبال یک هفته اقدام کشورهای جهان برای بستن مرزهایشان به روی مسافران بریتانیا وضع شده است. این نگرانی وجود دارد که توانایی سرایت نوع جهش‌یافته ویروس کرونا که از استان «کِنت» شروع شده، بسیار بیشتر باشد. 

چین، کانادا و بخش اعظم اروپا کلیه پروازها را از بریتانیا ممنوع کرده‌اند و بخش‌هایی از استان کنت تبدیل به محل پارک کامیون‌هایی شده که تا هنگام آزمایش منفی راننده‌هایشان اجازه  ورود را به فرانسه ندارند. 

در شهر نیویورک هم‌اکنون مقامات برای مسافران بین‌المللی مقررات قرنطینه وضع کرده‌اند و به آن‌ها گفته‌اند تا ۱۴ روز حق خروج از آدرس محل ورودشان ندارند. 

در بریتانیا و شب کریسمس حدود ۳۹.۰۳۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ۵۷۴ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ گزارش شده است. 

اما این نگرانی وجود دارد که نوع جدید و جهش‌یافته ویروس این آمار را ناچیز جلوه دهد و در روزها و هفته‌های آینده منجر به انفجار موارد آلودگی در سراسر بریتانیا شود. 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا تاکنون تاکید کرده است که در مقایسه با دیگر انواع ویروس «هیچ شاهدی در دست نیست که حاکی از مرگ و میر یا عوارض سخت‌تر ناشی از نوع جدید ویروس کرونا باشد». اما دانشمندان می‌گویند نوع جهش‌یافته ویروس تنها با سرعت سرایت به تعداد بیشتری از مردم موجب تلفات گسترده‌تری خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان