قتل مادر یمنی به‌دست حوثی‌ها دربرابر چشم فرزندانش

فعالان یمنی با پوشش گسترده این خبر در رسانه‌های اجتماعی ازخشونت‌ شبه‌نظامیان حوثی علیه مردم انتقاد کرده‌اند

تصویری از دو کودک این خانواده که در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود و واکنش‌های بسیاری درپی داشته است- شبکه‌های اجتماعی

شبه‌نظامیان حوثی در استان اِب که در جنوب صنعا، پایتخت یمن قرار داد و تحت کنترل این گروه است، مادری را دربرابر چشم چهار فرزندش کشتند.

یک نیروی امنیتی وابسته به شبه‌نظامیان حوثی روز پنجشنبه چهارم دی‌ماه، در حمله به خانه‌ای از شهری در ناحیه العُدین واقع‌در شمال غربی استان اِب، به‌جای مرد صاحب‌خانه، تنها همسر و چهار فرزندش را در خانه یافت و شروع به حمله فیزیکی به مادر و دو کودک کرد. 

براساس بعضی گزارش‌ها این زن، ۲۵ سال داشته و کوچک‌ترین فرزندش چهارماهه است.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که همسایه‌ها مادر را به بیمارستانی در آن ناحیه رسانده‌اند، اما او در اثر شدت جراحات وارده، پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتشار تصویری از دو کودک این خانواده در رسانه‌های اجتماعی فعالان یمنی را در فضای مجازی از افزایش جرایم و خشونت‌های شبه‌نظامیان حوثی علیه مردم یمن، برآشفته است. در تصویر منتشرشده، دو کودک در خودروی انتقال جسد به قبرستان، سر بر بدن پتوپیچ مادرشان گذاشته‌اند و گریه می‌کنند. 

روزنامه‌نگاران و فعالان یمنی به‌طور گسترده این خبر را در رسانه‌های اجتماعی پوشش داده‌اند و به انتقاد شدید از جرایم و خشونت‌های شبه‌نظامیان حوثی علیه مردم یمن پرداخته‌اند.

به‌عنوان نمونه، کامل الخودانی، روزنامه‌نگار، درمورد این رویداد در توییتر نوشت: «در ناحیه العدین استان اب، استاد گرامی، مشرف الحوثی تا طلوع خورشید صبر نکرد. به جست‌وجوی محمد مقبل اشعری رفته بودند، با این حال او را پیدا نکردند، بنابراین همسرش احلام را در حضور فرزندانش کشتند. آنها خانه را ترک کردند و…»
 

ریاض الدبعی، فعال حقوق بشر نیز در حساب توییتر خود از نقش زنان یمنی دربرابر این جنایت‌ها می‌پرسد و می‌نویسد: «قابل توجه زنانی که صدایشان بلند شده است که چرا زن‌ها را در دولت به‌کار نمی‌گیرند. امروز در العدین، ​​استان اب ، زنی مقابل چشم چهار فرزندش به‌دست حوثی ها کشته شد. نقش شما در محافظت از او و جلوگیری از خشونت‌ها علیه زنان چیست؟»

 

بیشتر از جهان