احتمال مرگ در اثر آلودگی به ویروس جدید کرونا کمتر است

محققان می‌گویند ویروس جهش یافته، مسری‌تر است ولی میزان کشنده بودن آن کمتر است

محققان معتقدند که اعمال محدودیت تردد برای جلوگیری از گسترش ویروس جهش یافته، باید شامل همه مراکز تحصیلی بشود - Kena Betancur / AFP

تحقیقات اخیر دانشمندان در مورد ویروس جدید ویروس کرونا که در انگلیس در حال شیوع است، نشان می‌دهد که این ویروس ۵۶ درصد سریع‌تر از نسخه اول در حال شیوع است.

بر اساس تحقیقی که روز چهارشنبه از سوی محققان دانشگاه پزشکی لندن منتشر شد، باتوجه‌به نوع جهش‌یافته ویروسی که در ماه نوامبر در جنوب شرقی انگلیس ظاهر شده، احتمال افزایش مرگ‌ومیر در سال آینده و همچنین نیاز افراد آلوده به بیمارستان‌ها برای درمان، همچنان ادامه دارد. بااین‌حال بخش امیدوارکننده تحقیقات آن است که میزان خطر مرگ در اثر ویروس جدید کمتر از نوع پیشین آن است.

محققان تأکید کردند، بااین‌وجود، افزایش شیوع بیماری احتمالاً منجر به حوادث بیشتری خواهد شد، زیرا انتظار می‌رود علی‌رغم اعمال محدودیت‌های شدید، مواردی که به دلیل بیماری کووید۱۹ نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند و مرگ‌ومیر ناشی از آن، در سال ۲۰۲۱ بیش از آنچه در سال ۲۰۲۰ رخ‌داده، خواهد بود.

به نظر می‌رسد که این اظهارات اندکی با نتایج تحقیقات قبلی متفاوت است و نشان می‌دهد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ثابت کند ویروس جدید به جز سرعت گسترش، از نوع پیشین خطرناک‌تر است، وجود ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محققان به‌منظور جلوگیری از شیوع نوع جدید کرونا، خواستار توزیع سریع واکسن برای جلوگیری از مرگ بیشتر شدند. همچنین، آنها تأکید کردند که تعطیلی عمومی وضع شده در انگلیس، درصورتی‌که شامل مدارس ابتدایی و متوسطه و دانشگاه نشود، بعید است بتواند افزایش سرایت ویروس را محدود کند.

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه به نقل از محققان اعلام کرد که هرگونه کاهش در میزان محدودیت‌ها، احتمالاً منجر به بازگشت یک اپیدمی وسیع دیگر می‌شود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، روز شنبه با اعلام اقدامات سخت‌گیرانه محدودیت در تعطیلات کریسمس، گفت که ویروس جدید ممکن است تا ۷۰ درصد مسری‌تر باشد.

درحالی‌که در بسیاری از نقاط جهان توزیع واکسن آغاز شده، ویروس کووید- ۱۹ تابه‌حال نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

بیشتر از