احتمال قطعی برق ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در کالیفرنیا

با وزش بادهای خشک و شدید، پرچم قرمز هشدار در مورد خطر آتش‌سوزی در سراسر کالیفرنیای جنوبی به اهتزاز درآمد

۳ درصد از پنج میلیون ساکن این نواحی، با قطعی برق مواجه‌اند - Robyn Beck / AFP

یک شرکت برق در کالیفرنیا تهدید کرد که شب کریسمس برق ۱۵۰ هزار واحد مسکونی را به دلیل وزش بادهای شدیدی که ممکن است موجب آتش‌سوزی‌های بیشتری در این ایالت شود، قطع خواهد کرد.  

شرکت «سادِرن کالیفرنیا ادیسون» (اس سی ای) گفت که اقدام به قطع برق خانه‌ها و واحدهای بازرگانی را در هشت ناحیه کالیفرنیا تحت بررسی دارد. 

نواحی مذکور عبارتند از؛ کِرن، لس‌انجلس، آرِنج، ریورساید، سان برناردینو، سان دیه گو، تولار و ونتورا. 

در تارنمای «اس سی ای» گفته شده است که ۱۵۵هزار و ۳۶۸ مشترک این شرکت یعنی ۳ درصد از پنج میلیون ساکن این نواحی، روز پنجشنبه با قطعی برق مواجه می‌شوند. 

شرکت برق «اس سی ای» افزود که هم‌اکنون نیز برق ۱۷هزار و ۷۰۲ مشترک به دلایل ایمنی قطع شده است. 

ازروز چهارشنبه و با وزش بادهای خشک و شدید در ناحیه سانتا آنا، پرچم قرمز هشدار در مورد خطر آتش‌سوزی در سراسر کالیفرنیای جنوبی به اهتزاز درآمده است. 

شرکت برق و گاز سن‌دیه‌گو به ۳۱ هزار مشتری این موسسه در مورد قطعی برق هشدار داد، اما نهایتا برق تنها چند صد نفر قطع شد. 

اداره هواشناسی ملی گفته است که شدت بادهای خشک ناحیه سانتا آنا، متوسط و در برخی نواحی شدید بود و تا بامداد پنجشنبه به وقت محلی ادامه خواهد یافت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بادهایی که در خشکی می‌وزد از میزان رطوبت هوا کاسته است و گیاهانی را که در طول ماه‌های تابستان خشک شده‌اند بیشتر مستعد آتش‌سوزی می‌کند. این بادها می‌توانند هر آتش‌سوزی نوپایی را به سرعت گسترش دهند. 

ناحیه خلیج سانفرانسیکو (سانفرانسیسکو بِی) نیز در منطقه «مانت دیابلو» در روز چهارشنبه دستخوش بادهای خشکی به سرعت ۱۰۴.۶ کیلومتر در ساعت شد اما رطوبت نسبی هوا به میزانی بود که نگرانی از بروز آتش‌سوزی را مرتفع کند. 

پیش‌بینی شده که دمای هوا در روز کریسمس در کالیفرنیای  جنوبی پیش از آغاز بارندگی‌های محدود در روزهای جمعه و شنبه، ملایم باشد. انتظار می‌رود این منطقه در روزهای یکشنبه و دوشنبه دچار بارندگی‌های شدید شود.  

همچنین گفته می‌شود در شمال کالیفرنیا دو جبهه طوفانی اقیانوس آرام در تعطیلات آخرهفته موجب بارندگی و ریزش برف در ارتفاعات خواهند شد. 

در دیگر نقاط، بامداد روز پنجشنبه، آتش‌سوزی در پایگاه «کمپ پِندِلتون» ارتش آمریکا در شمال ناحیه سن‌دیه‌گو باعث تخلیه پایگاه شد. 

پایگاه مذکور و اداره جنگلبانی و حفاظت از آتش‌سوزی کالیفرنیا گفته‌اند دستور تخلیه حدود هفت هزار نفر از ساکنان غرب ناحیه «فالبروک» و برخی نواحی «کمپ پندلتون» صادر شده است. 

منابع ارتش تخمین زده‌اند که  آتش در بامداد پنجشنبه منطقه‌ای برابر با ۱۲.۲ کیلومتر مربع در را در کام خود کشیده است.  

گزارش‌های تکمیلی از آسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان