صعود «سیتیزن‌ها» به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتبال جام اتحادیه انگلستان

شاگردان گواردیولا برای جبران، انگیزه‌ای بسیار بالا داشتند

تیم سیتی با ترکیبی متفاوت‌تر و جوان‌تر پای به این مسابقه گذاشت- Adrian DENNIS / AFP

تیم فوتبال منچسترسیتی که به آن‌ها لقب سیتیزن‌ها نیز داده شده است، در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتبال لیگ کاپ معروف به جام اتحادیه فوتبال انگلستان در مقابل آرسنال بحران‌زده قرار گرفت.

از آن جایی که این مسابقات در کشور انگلستان از هیجان نسبتاً کمتری نسبت به دیگر مسابقات برخوردار است، تیم سیتی با ترکیبی متفاوت‌تر و جوان‌تر پای به این مسابقه گذاشت. در واقع این مسابقه تکرار نیمه‌نهایی همین رقابت‌ها در سال گذشته نیز به شمار می‌آمد و شاگردان گواردیولا برای جبران، انگیزه‌ای بسیار بالا داشتند. تیم سیتی که در دیدارهای اخیر خود در فصل جاری موفق شده بود تیم آرسنال را شکست دهد به بازیکنان اصلی خود مانند ادرسون در درون دروازه، کوین دی بروینه و ایلکای گوندوغان در خط میانی، کایل واکر در خط دفاعی و فران تورس در خط حمله استراحت داده بود، سرجیو آگوئرو نیز که به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده است کار را از روی نیمکت دنبال می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در طرف مقابل آرسنال که اوبامیانگ را در اختیار نداشت با دو تغییر پا به این مسابقه حساس گذاشت. از همان ابتدای کار در نیمه اول بازی در اختیار تیم سیتی بود و مشخص بود که توپچی‌های لندن کار بسیار سختی را پیش رو دارند، تا این که در همان دقایق نخستین گابریل ژسوس مهاجم جوان و برزیلی در دقیقه سوم موفق شد دروازه آرسنال را باز کند. بعد از این گل تیم آرسنال روند بهتری در پیش گرفت و توانست در همان نیمه نخست به وسیله لاکازت بازی را به تساوی بکشد.

بازی در نیمه دوم متعادل پیش می‌رفت و تیم آرتتا در این بازی محکوم به برد بود تا شاید بتواند با پیروزی در این دیدار تیم خود را قدری از بحران خارج کند. اما همه چیز به یک‌باره خراب شد و در دقیقه ۵۴ روی یک ضربه ایستگاهی و شوت از راه دور با اشتباه مسلم دروازه‌بان جوان خود رونا رونارسون، برای بار دوم دروازه آرسنال باز شد.

آرتتا که نیمکت قدرتمندی نداشت نتوانست جریان بازی را در اختیار بگیرد، اما در آن سمت گواردیولا با تعویض‌های به‌جا و عالی خود توانست ۲ گل دیگر به ثمر برساند و بدین ترتیب آرسنال یک شکست دیگر با نتیجه ۴ بر ۱ را در خانه تجربه کرد. این موضوع صبر هواداران و بازیکنان گذشته این تیم را به سر آورد و خواهان جوابی مشخص از سوی کادر فنی این تیم شدند. اما مدیران باشگاه قبل از برگزاری این مسابقه اعلام کرده بودند که با توجه به نتایج ضعیف این روزهای آرسنال، تصمیم به برکناری مربی خود ندارند و به او فرصت بیشتری خواهند داد.

حال باید منتظر ماند و دید که صبر آن‌ها چه زمانی به اتمام خواهد رسید. شاید باید منتظر حضور مجدد آرتتا به عنوان دستیار در کنار گواردیولا باشیم.

بیشتر از ورزش