اف‌بی‌آی: ایران پشت وب‌سایت «دشمن مردم» قرار دارد

«این وب‌سایت با انتشار اخبار دروغ مردم را به ترور سیاستمداران جمهوری‌خواه و دموکرات تشویق می‌کرد»

بازیگران خارجی به دنبال تضعیف اعتماد به روند انتخابات ایالات‌متحده هستند - Olivier DOULIERY / AFP

اف‌بی‌آی  معتقد است که ایران پشت وب‌سایتی قرار دارد که با تحریک مردم، به خشونت علیه مقاماتی که ادعاهای تقلب در انتخابات توسط تیم ترامپ را قبول ندارند، دامن می‌زند.

مقامات تهران پیش‌تر اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده بودند.

کریستوفر ورای مدیر دفتر و کریس کربس، رئیس سابق آژانس امنیت سایبری و زیرساخت DHS دو نفر از این افراد بودند. تصاویر و آدرس آنها با مشخص‌شدن روی تصاویر، در سایت «دشمنان مردم» منتشر شد. افراد دیگری نیز می‌گویند که تهدید به مرگ شده‌اند.

در پی تأیید دخالت ایران در سایتی که البته اکنون دیگر فعال نیست، روزنامه دیلی‌میل به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «ما از روز اول می‌دانستیم که بازیگران خارجی به دنبال تضعیف اعتماد به روند انتخابات ایالات متحده هستند.» رئیس‌جمهور ترامپ روایت نادرستی از تقلب در انتخابات را ارائه کرده که به این نوع حمله‌کنندگان خارجی اجازه می‌دهد تا در ذهن شهروندان آمریکایی نفوذ کند.

کسانی که هدف حمله قرار گرفته بودند، تقلب گسترده در انتخابات را مورد سؤال قرار داده بودند و ادعای ترامپ را با مبارزات انتخاباتی او، در تضاد می‌دانستند. این وب‌سایت به دروغ نوشت: «افراد زیر به انتخابات تقلبی علیه ترامپ کمک و از آن پشتیبانی کرده‌اند.»

پس از انتشار این نام‌ها و آدرس‌ها در وبسایت «دشمنان مردم»، معترضین در بیرون خانه جوزلین بنسون، فرماندار میشیگان در دیترویت حاضر شدند و فریاد زدند «دزدی را متوقف کنید».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 همچنین، برد رافنسپرگر فرماندار جورجیا، همسرش و مدیر سیستم‌های رأی‌گیری او، گابریل استرلینگ، نیز تهدید به مرگ شده‌اند.

تنها در یک مرحله، لیست هدف شامل فرمانداران جورجیا، پنسیلوانیا، ویسکانسین، نوادا و میشیگان بود.

کربس که ماه گذشته توسط ترامپ اخراج شد، اولین‌بار در ۹ دسامبر به مردم در مورد این سایت هشدار داد. او گفت که سایتی به نام «دشمنان مردم» پیشنهاد ترور رهبران مختلف جمهوری‌خواه و دموکرات را داده و به دروغ مدعی شده که آنها شریک دستکاری در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ هستند.

گفته می‌شود اف‌بی‌آی اطلاعاتی در دسترس دارد که نشان می‌دهد عوامل تهدید و مسئول ایجاد وب‌سایت «دشمنان مردم» از طرف جمهوری اسلامی هستند.

در پی اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده، دونالد ترامپ ادعاهایی در مورد تقلب گسترده در انتخابات بیان کرد و تلاش ناموفقی برای لغو پیروزی رقیب دموکرات داشته است.