سرپرست وزارت دفاع آمریکا در سفر غیرمنتظره وارد کابل شد

«واشنگتن در کنار حکومت و مردم افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم باقی خواهد ماند»

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در افغانستان- عکس از ارگ

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد و با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان درباره خروج نیروهای آمریکایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آقای میلر چند ساعت بعد از سفر ژنرال مک‌کنزی، فرمانده سنتکام (فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا) در راس هیات بلندپایه آمریکایی به افغانستان سفر کرده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «در این دیدار که امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات دولتی حضور داشتند، هر دو طرف در خصوص پروسۀ صلح، وضعیت افغانستان و منطقه و حمایت بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی، بحث و تبادل نظر نمودند.»

سرپرست پنتاگون در دیدار با رهبران افغان بر تحکیم روابط راهبردی بین افغانستان و آمریکا تاکید کرد و گفت، واشنگتن در کنار حکومت و مردم افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم باقی خواهد ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در روزهایی که افغانستان سرگرم گفت‌وگوهای صلح با طالبان است، از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف بوده‌است.

آقای میلر بر تامین آتش‌بس دایمی تاکید کرده و گفته آمریکا به حمایت طولانی مدت از افغانستان به‌ویژه در راستای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور پایبند است.

خروج سربازان آمریکایی از افغانستان از دیگر موضوعات مورد بحث بود. آمریکا اعلام کرده که تعداد سربازانش را تا اوایل ماه ژانویه به حدود ۲۵۰۰ نفر در افغانستان کاهش خواهد داد.

رئیس جمهور افغانستان به سرپرست پنتاگون گفته‌است:‌ «روابط  دو کشور بر کیفیت استوار است نه کمیت و همیشه پایدار خواهد ماند.»

او گفته‌ که روابط افغانستان و آمریکا در راستای مبارزه مشترک با تروریسم ضروری و نقش ایالات متحدۀ امریکا در این مورد مهم است.