بهای رقیب بیت‌کوین پس از توییت ایلان ماسک ۳۵ درصد افزایش یافت

درحال حاضر بهای بیت‌کوین در بازار معاملات دیجیتالی به ۲۳ هزار دلار رسیده است

داج‌کوین مجموع سقف خود در بازار به بالای ۶۰۰ میلیون دلار رساند- عکس ‌از شبکه‌های مجازی

بهای رمزارز جدید موسوم به «داج‌کوین» پس از یک توییت ایلان ماسک که در آن به این پول دیجیتالی اشاره کرد، تا بیش از یک سوم افزایش پیدا کرده است. 

بهای «داج‌کوین» در ساعات پس از توییت ایلان ماسک از کمی بیش از یک سوم یک سنت (۰.۰۰۲۵ پوند) به نیم سنت افزایش یافت و مجموع سقف خود را در بازار به بالای ۶۰۰ میلیون دلار رساند. 

رئیس موسسه تسلا و اسپیس‌اکس که در هویت توییتری خود «رئیس پیشین داج‌کوین» را گنجانده در توییتی نوشت: «یک کلمه: داج.» 

توییت آقا ماسک انعکاسی است از اعلامیه ادوارد اسنودن، افشاگر و فعال حق حفظ حریم خصوصی افراد که هفته گذشته در توییتی نوشت: «یک کلمه: بیت‌کوین.» 

توییت آقای اسنودن در اوج افزایش بهای رمزارز بیت‌کوین به اشتراک گذاشته شد که شاهد افزایش بی‌سابقه آن به ۲۰ هزار دلار در روز ۱۶ دسامبر بود.   

درحال حاضر بهای بیت‌کوین در بازار معاملات دیجیتالی که در اوایل سال جاری در ۵ هزار دلار معامله می‌شد به ۲۳ هزار دلار رسیده است.   

موقعیت این وجه بسیار متلاطم دیجیتالی منعکس‌کننده دیگر انواع رمزارزها از جمله «داج‌کوین» است. 

داج‌کوین که در سال ۲۰۱۳  از سوی جکسون پالمر، کارشناس فناوری به عنوان الگویی نه چندان جدی در فناوری رمزارز برداشته شد، به سرعت پا گرفت و هواداران آن در یک جامعه مجازی اینترنتی و فوروم‌های «ردیت» گرد هم آمدند.  

بازار داج‌کوین در اوج خود در اوایل سال ۲۰۱۸ به بالای سقف ۲ میلیارد دلار در بازار معاملات رسید که آن را در رده ده با ارزش‌ترین رمزارزهای جهان قرار داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 از آن هنگام تاکنون هرچند ارزش داج‌کوین تا مقام چهل و سومین رمزارز در بازار معاملات رمزازر افت کرده است اما درمیان تعقیب‌کنندگانش همچنان محبوب باقی مانده است. 

آقای ماسک پیش‌تر از بنیانگذار داج‌کوین خواسته بود بود به حل مشکل حساب توییتری‌اش که دچار هرزنامه رباتی شده است و رمزارزهای تقلبی ارائه می‌داد، کمک کند. 

بنیانگذار تسلا که به تکرار الگوهای کلامی (میم) علاقه‌مند است، در سال ۲۰۱۸ در یک تبادل راهبردی در توییتی به آقای پالمر نوشت: «ممنون می‌شوم اگر بتوانی به ازبین بردن این هرزنامه مزاحم کمک کنی.» 

آقای پالمر در حل این مورد خاص به ایلان ماسک کمک کرد اما مشکل هرزنامه‌های رمزارزی درحساب آقای ماسک همچنان ادامه دارد. 

به رغم این، آقای ماسک همچنان به پست میم‌های خود درباره بیت‌کوین ادامه می‌دهد. او روز یکشنبه تصویر محرک زنی را در کنار یک کشیش درحال دعا به اشتراک گذاشت که روی آن مُهر بیت‌کوین خورده بود. ایلان ماسک در کنار این تصویر نوشت: «تلاش من برای یک زندگی عادی و پرثمر.» 

افزون بر این، به نظر می‌رسد آقای ماسک احتمال دارد حساب شرکت تسلا را از دلار به بیت‌کوین تبدیل کند. 

او روز یکشنبه در توییت دیگری نوشت: «آیا چنین نقل و انتقالات بزرگی ممکن است؟»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد