آنگلا مرکل از مردم آلمان خواست مراسم کریسمس را مجازی برگزار کنند

آلمان روز ۱۶ دسامبر مقررات سختگیرانه قرنطینه را اعمال کرد و تمامی فروشگاه‌های غیرضروری را بست

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان- REUTERS/Hannibal Hanschke/Pool

آنگلا مرکل آلمانی‌ها را به پرهیز از دیدار اعضای خانواده در روزهای کریسمس ترغیب کرد و آنان را در عوض به دیدار مجازی و تماس‌های ویدیویی ترغیب کرد.  

وقتی که شادمانی ناشی از بهبود و خروج کشور از موج اول، به خشم ناشی از جان‌های از دست رفته در موج دوم تبدیل شد، آلمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و جان‌باختگان مواجه شد.  

صدراعظم آلمان در پادکست ویدیویی هفتگی خود گفت: «زنان و مردانی که برای احساس امنیت بیش از حد از خانه اشان دور هستند، می دانند که تماس محدود با عزیزان به چه معنا است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «آنان می‌دانند که محدود شدن ارتباط تنها از طریق اسکایپ به جای با هم بودن، برای یک دوره زمانی طولانی به چه معنا است.» 

به گفته موسسه رابرت کخ برای بیماری‌های عفونی، آلمان بیش از ۳۱ هزار مورد جدید ابتلا و ۷۰۲ مورد مرگ را در روز شنبه اعلام کرد و از افزایش تقریبا ۶۰ درصدی موارد ابتلا خبر داد.  

آلمان در ۱۶ دسامبر مقررات سختگیرانه قرنطینه را اعمال کرد و تمامی فروشگاه‌های غیرضروری را بست و قوانین منع رفت‌وآمد را بر برخی مناطق اعمال کرد و پیش‌بینی می‌شود که این مقررات تا دست ‌کم دهم ژانویه ادامه داشته باشد.  

خانم مرکل قبل از کریسمس و سال نو با ابراز درخواست‌های عاطفی، مردم را به پرهیز از سفرهای غیرضروری برای به حداقل رساندن تماس‌های غیرضروری ترغیب کرد.  

او گفت: «آن چه که در انتظار بسیاری از ما در روزهای کریسمس است، برای افرادی که در ماموریت‌های خارجی هستند امری عادی است.» 

در ۲۷ دسامبر، آلمان قرار است توزیع واکسن تولید شرکت داروسازی بیون‌تک آلمان و شرکت فایزر آمریکایی را برای کووید-۱۹ آغاز کند.  

© The Independent

بیشتر از جهان