پروازهای ایران به بریتانیا لغو شد؛ مسافران قرنطینه می‌شوند

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری تمام پروازها بین دو کشور ایران و بریتانیا دو هفته لغو خواهد بود

رییس سازمان هواپیمایی ایران نیز امروز از لغو همه پروازهای لندن تا دو هفته آینده خبر داد - Ina FASSBENDER / AFP

هم‌زمان با شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا و بسته شدن مرزهای بسیاری از کشورهای اروپایی به روی این کشور تمام پروازهای بین ایران و بریتانیا نیز به درخواست وزیر بهداشت ایران قطع شد.

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای به وزیر راه و ترابری از او خواست که تمام کسانی که طی دوهفته گذشته از بریتانیا مستقیم یا غیر مستقیم وارد ایران شده‌اند، مورد بررسی قرار بدهند و تا تعیین تکلیف نتایج آزمایشات مربوطه، تحت قرنطینه و مراقبت کامل قرار گیرند.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز تمام پروازها بین دو کشور ایران و بریتانیا به مدت دو هفته لغو خواهد بود.

روز گذشته مقام‌های بهداشتی دولت بریتانیا خبر از بروز نوع جدیدی از ویروس کرونا را دادند که دولت بریتانیا را با چالش جدی مواجه کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت این کشور گفت که وضعیت موجود باید تحت کنترل درآید و از همه شهروندان بریتانیایی خواست تا مقررات بهداشتی را رعایت کنند. نوع جدید و جهش یافته ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش در جنوب شرقی بریتانیااست.

وزیر بهداشت بریتانیا روز گذشته به شبکه خبری اسکای گفت: «همه باید طوری رفتار کنند که انگار به ویروس مبتلا شده‌اند چرا که این تنها راهی است که می‌توانیم ویروس را کنترل کنیم.»

هم‌زمان بسیاری از کشورهای اروپایی مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی خود را به روی بریتانیا بسته‌اند. بریتانیا جزو اولین کشورهایی بود که واکسیناسیون کرونا را از هفته پیش آغاز کرد.

در همین راستا، تورج دهقانی زنگنه رییس سازمان هواپیمایی ایران نیز امروز از لغو همه پروازهای لندن تا دو هفته آینده خبر داد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص جزییات لغو پروازها و ورود مسافران از طریق کشورهای ثالث به ایران، گفت که اکثر مسافران از طریق شرکت هواپیمایی ترکیه وارد ایران می‌شدند. این شرکت هواپیمایی ترکیه نیز پروازهای خود را به لندن لغو کرده است.

به گفته دهقانی زنگنه پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی که اقدام به انتقال مسافران از لندن به تهران کنند، لغو می‌شود و در نهایت اگر مسافر بیماری وارد کشور شود از طریق وزارت بهداشت قرنطینه می‌شود.

هم‌زمان محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی نیز در خصوص ویروس جهش‌یافته بریتانیای و لزوم مدیریت پروازها در داخل کشور، از کنترل آمدوشد به کشور بریتانیا از سوی وزارت‌خانه مطبوعش خبر داد.

آقای ظفرقندی همچنین اضافه کرد که واکسن تولید شده بر این ویروس نیز موثر خواهد بود.

بیشتر از جهان