کریستیانو رونالدو تمام‌شدنی نیست

رونالدو در ۴۴ بازی برای تیم یوونتوس ۴۴ گل زده است

کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی تیم یوونتوس- Marco BERTORELLO / AFP

ستاره پرتغالی فوتبال جهان بار دیگر در صدر خبرهای ورزشی جهان قرار گرفت. اما این بار با دریافت جایزه مجسمه پای طلایی فوتبال که طبق قوانین این مراسم فقط یک‌بار به هر نفر در طول دوران ورزشی او تعلق می‌گیرد.

این جایزه که فقط به بازیکنان بالای ۲۸ سال اهدا می‌شود امسال آخرین سال اهدای این جایزه نیز به شمار می‌رفت که به رونالدو اهدا شد. دلیل دریافت این جایزه از سوی رونالدو عملکرد فوق‌العاده او در این فصل سری آ ایتالیا و باشگاه یوونتوس است. او در بازی ابتدای هفته با ۲ گلی که در مقابل تیم پارما به ثمر رساند موفق شد تا این‌جای فصل در ۴۴ بازی که برای تیم یوونتوس انجام داده ۴۴ گل به ثمر برساند که عملکرد عالی او را در سن ۳۵ سالگی نشان می‌دهد و فقط ۳ گل با لواندوفسکی در این فصل از بوندسلیگای آلمان فاصله دارد.

از این موضوع نیز نباید گذشت که ۲ گل او در برابر بارسلونا در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حکم صدرنشینی در گروه و صعود آن‌ها را به مرحله بعد امضاء کرد. کریستیانو رونالدو شانس بردن توپ طلای امسال را نیز داشت ولی درنهایت این جایزه به روبرت لواندوفسکی مهاجم اهل کشور لهستان تیم فوتبال بایرن مونیخ رسید. رونالدو برای دریافت این جایزه ارزشمند راهی موناکو شد و طی مراسمی ویژه این جایزه را دریافت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی سنت اهدا جایزه این مراسم، رونالدو پاهای خود را روی صفحه‌هایی از سیمان قرار داد تا اثری از آن باقی بماند. او در صفحه شخصی خود چنین نوشت: «باعث افتخار من است که توانستم این جایزه باارزش را دریافت کنم و در کنار شما بزرگان فوتبال باشم، من واقعاً فروتنم و می‌خواهم از شما طرفدارانم در سراسر دنیا که به من رأی دادید تشکر کنم.»

اما در این میان رقیب سرسخت و دوست او لیونل مسی نیز حضور داشت، اما او به دلیل عملکرد ضعیف تیم فوتبال بارسلونا و ثبت تنها ۲۶ گل زده، نتوانست این جایزه را از آن خود کند. نکته قابل توجه این جایزه این است که دیگر مسی نمی‌تواند برای دریافت این جایزه در سال‌های آینده با رونالدو رقابت کند و دست او برای همیشه از این عنوان کوتاه خواهد ماند. اما به نظر می‌رسد که فوتبال رونالدو و درخشش او تمام‌نشدنی است و به گفته خودش به دنبال بردن ششمین توپ طلای جهان و قهرمانی درمسابقات لیگ قهرمانان اروپا به همراه باشگاه یوونتوس ایتالیا است.

باید منتظر نشست و دید که این رقابت بین رونالدوی ۳۵ساله و لیونل مسی ۳۳ساله برای بردن توپ طلای ۲۰۲۱ به کجا خواهد رسید.

بیشتر از ورزش