انتقاد ترامپ از پوشش رسانه‌ای حملات سایبری اخیر به آمریکا: شاید کار چین باشد

مایک پمپئو روز گذشته روسیه را مسئول حملات سایبری علیه شبکه‌های کامپیوتری در آمریکا معرفی کرد

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ تلاش بر کم‌اهمیت جلوه دادن نقض روسیه در حملات سایبری علیه آمریکا دارد-ALEX EDELMAN / AFP

رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه ضمن انتقاد از نحوه پوشش خبری حملات گسترده سایبری اخیر توسط رسانه‌های عمده آمریکایی و اتهام‌های مطرح شده علیه روسیه، گفت که شاید کار چین باشد.

دونالد ترامپ در توییتی نوشت، «حمله سایبری در رسانه‌های جعلی بسیار بزرگتر از آنچه در واقعیت بوده مطرح می‌شود. من کاملا در جریان قرار گرفته‌ام و همه چیز به خوبی تحت کنترل قرار دارد.»

او با بیان این که هر زمان اتفاقی رخ می‌دهد رسانه‌های به قول او «لنگ» شعار «روسیه، روسیه، روسیه» سر می‌دهند، آنها را متهم کرد که به دلایل مالی از صحبت درباره احتمال نقش چین پرهیز می‌کنند.

او در انتهای این پیام‌ها شناسه‌های جان رتکلیف، مدیر اداره اطلاعات ملی ایالات متحده، و همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت خودش را در توییتر درج کرده است.

آقای پمپئو روز گذشته در مصاحبه با یک برنامه رادیویی، روسیه را مسئول حملات سایبری شناسایی شده علیه شبکه‌های کامپیوتری در آمریکا معرفی کرد و گفت که دست داشتن روسیه در آن روشن است.

مقام‌های دولت فدرال آمریکا پیشتر در روز پنجشنبه در مورد استفاده هکرها از روش‌های متنوع و گسترده‌تری از قبل هشدار دادند و گفتند که حملات اخیر یک خطر بزرگ برای دولت فدرال بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ تلاش بر کم‌اهمیت جلوه دادن نقض روسیه در حملات سایبری علیه آمریکا دارد.

وی چهار سال پیش هم در برابر گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد تلاش مسکو برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، که خودش در آن به پیروزی رسید، رویکردی مشابه داشت.

آقای ترامپ جمهوری‌خواه، که حدود یک ماه بیشتر از ریاست جمهوری او باقی نمانده است، در ادامه توییت امروز خود نوشت که شاید روند رأی‌گیری انتخابات امسال نیز هدف حملاتی قرار گرفته باشد.

او در انتخابات سیزدهم نوامبر موفق نشد جو بایدن، رقیب دموکرات خود را شکست دهد و برای بار دوم در این سمت انتخاب شود. او با این ادعا که تقلب شده است، از پذیرش شکست خودداری کرده است.