نیویورک هم تبعیض نژادی بر ضد مو‌های طبیعی را منع می‌کند

فرماندار نیویورک می‌گوید لایحه « محیط کار باز برای موهای طبیعی» گامی برای اصلاح تاریخ است

pexels.com

نیویورک دومین ایالت آمریکا است که تبعیض نژادی بر ضد مو‌های طبیعی را منع می‌کند.

اوایل ماه جاری، یک لایحه‌ قانونی با عنوان « یک محیط کار محترمانه و باز برای موی طبیعی ایجاد کنید» در کالیفرنیا به اجرا درآمد.

در قانون جدید تصریح شده است که در حال حاضر در ایالت طلایی (کالیفرنیا ) تبعیض بر علیه دانشجویان و کارمندانی که در محیط کار و تحصیل خود دارای آرایش موی متفاوت هستند، ممنوع است.

اینک ایالت نیویورک نیز از ایالت کالیفرنیا پیروی کرده است، و فرماندار این ایالت، اندرو کومو، قانونی را امضاء می‌کند که اصلاحیه‌ای به قانون حقوق بشر و قانون حفظ کرامت تمام دانشجویان در ایالت نیویورک اضافه می‌کند.

این متمم جدید به تبصره ۲۹۲ از قانون حقوق بشر و تبصره ۱۱ از قانون حفظ کرامت تمام دانشجویان اضافه می‌شود و تاکید می‌کند:«واژه (نژاد) برای هدف مورد نظر این تبصره باید شامل تمام صفات تاریخی همراه با نژاد باشد، از جمله، بافت مو و نوع آرایش‌های محافظت کننده مو، اما محدود به آن نمی‌شود.»

فرماندار نیویورک، اندرو کومو گفته است:« در بخش بزرگی از تاریخ ما، مردمان رنگین پوست، به ویژه زنان، به حاشیه رانده شدند و تنها به دلیل ساده نوع آرایش موی خود یا نوع بافت آن مورد تبعیض قرار گرفتند. با امضاء این لایحه و تبدیل آن به قانون، ما قدم مهمی به سمت اصلاح آن بخش از تاریخ و اطمینان از حفاظت افراد رنگین پوست در برابر هر نوع تبعیض بر می‌داریم.»

رهبر اکثریت سنا، آندرآ استوارت کازینز، تاکید کرد:« که قضاوت یک فرد به دلیل آرایش و نوع بافت موی سر وی «اشتباه» است. ما باید تنوع و گوناگونی که ایالت نیویورک را تشکیل داده است سپاسگزار باشیم، و این شامل احترام به نوع آرایش موی سر تمام مردم نیویورک است.»

ترمین رایت، یکی از اعضاء مجلس نمایندگان نیویورک، توضیح داد که تصویب این قانون بخصوص برای وی تکان دهنده است.

وی گفت:« به عنوان یک زن سیاه پوست، که برابری برای او اولویت دارد، و ۱۷ سال است که موی طبیعی بر سر دارد، این قانون برای من بسیار حالت شخصی دارد.»

یکی از سخنگویان مجلس نمایندگان نیویورک، کارل هیستی، توضیح داد که چطور به زنان رنگین پوست مکرراً در محیط کارشان گفته شده است که موی طبیعی آنها « غیر حرفه‌ای و نامناسب» است.

هیستی در این باره گفت:« این سیاست‌های تبعیض آمیز افراد رنگین پوست را به حاشیه می‌راند. کودکان را از کلاس درسشان بیرون می‌کنند و اینکه چه کسی هستند را خفیف می‌شمارند. تبعیض در ایالت نیویورک هیچ جایی ندارد.»

قانون جدید ایالت نیویورک پس از چندین ماه که از اعلام منع تبعیض نژادی بر علیه موی طبیعی گذشت، به تصویب رسید.

در دستور‌العمل‌های شهر نیویورک آمده است:« (مو از نژاد هر شخص به ارث می‌رسد)، و تصریح می‌کند که این قانون شامل موی طبیعی، موهای رنگ شده یا رنگ نشده مانند، لوکس، کورن روز، توییست، بریدز، بانتو ناتس، فیدز، آفروز، و صاف برای نگهداری مو در یک حالت آرایش نشده یا غیر مرتب می‌باشد.» 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر