برخی گزارش‌ها از قصد ترامپ برای عدم تخلیه کاخ سفید حکایت دارد

دونالد ترامپ همچنان به طرح نظریه‌های توطئه درباره تقلب در انتخابات ادامه می‌دهد

دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ- Alex Edelman / AFP

براساس برخی گزارش‌ها، دونالد ترامپ که هنوز شکست خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نپذیرفته است، ازعدم تخلیه کاخ سفید بعد از مراسم تحلیف در ژانویه سخن گفته است. 

گفته می‌شود آقای ترامپ به برخی از مشاوران خود گفته است که وی بعد از سوگند جو بایدن در ۲۰ ژانویه کاخ سفید را ترک نخواهد کرد. این سخن برخی از دستیاران وی را وحشت‌زده کرده است، اما آن‌ها معتقدند که وی ممکن است نقشه خود را اجرا نکند. 

سی‌ان‌ان به نقل از یکی از مشاوران آقای ترامپ گزارش داد: «او فوق‌العاده عصبانی است. او کاخ سفید را ترک خواهد کرد. با این سخن تنها دارد عصبانیت خود را خالی می‌کند.» در تاریخ آمریکا هیچ سابقه‌ای از خودداری رئیس دولت برای تحویل قدرت پس از پایان دوره ریاستش وجود ندارد و این امر کارشناسان را به بحث درباره پاسخ‌های احتمالی در صورت بروز چنین رویدادی سوق داده است. 

گفته می‌شود برخی از مشاوران وی سعی داشته‌اند رئیس جمهور را به برنامه‌ریزی برای نامزدی مجدد در سال ۲۰۲۴ برای ریاست جمهوری متقاعد کنند. این امکانی است که آقای ترامپ طی هفته‌های گذشته چندین بار به آن اشاره کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ۱۴ دسامبر، کالج انتخاباتی پیروزی جو بایدن دموکرات را با ۳۰۶ رأی در مقایسه با ۲۳۲ رأی آقای ترامپ تأیید کرد. تأیید پیروزی به دنبال یک سری چالش‌های حقوقی ناموفق در سراسر ایالات متحده انجام شد که طی آن ستاد انتخاباتی آقای ترامپ نتوانست ادعاهای خود را درباره تقلب در انتخابات ثابت کند. 

پس از این تاییدیه، میچ مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا، برای اولین بار آقای بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب تصدیق کرد. او بزرگ‌ترین جمهوری‌خواهی است که تاکنون این کار را انجام داده است.  

آقای ترامپ که همچنان به طرح نظریه‌های توطئه درباره تقلب در انتخابات ادامه می‌دهد، با دست دادن یک متحد نزدیک به خشم آمد. آقای ترامپ توییت کرد: «میچ، ۷۵ میلیون رأی، یک رکورد بی‌سابقه برای انتخاب مجدد یک رئیس جمهور (آن هم با فاصله زیاد). خیلی زود است تسلیم شویم. حزب جمهوری‌خواه بالاخره باید بیاموزد که چگونه بجنگد. مردم عصبانی هستند!» 

آقای بایدن همچنین از آقای ترامپ خواسته بود پس از رای‌گیری کالج انتخاباتی به پیروزی صریح او تن بدهد. اما تاکنون موفق به شکست یخ نشده است. 

چهارشنبه گذشته، آقای ترامپ در توییتی نوشت: «شاید بزرگ‌ترین تفاوت بین ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ [فاکس نیوز] باشد، علی رغم این واقعیت که رأی من از ۶۳ میلیون به ۷۵ میلیون صعود کرد. این یک رکورد افزایش ۱۲ میلیون رأی است. اوباما در انتخابات دور دوم خود سه میلیون کمتر رأی آورد و همچنان به آسانی پیروز شد. تقلب در انتخابات!» 

© The Independent