بهای بیت‌کوین از ۲۰هزار دلار گذشت

اوایل سال جاری ارزش این ارز دیجیتال زیر ۵هزار دلار بود

به گفته کارشناسان رمزارز، بیت‌کوین در دوره ناپایداری سیاسی و اقتصادی، سرمایه‌ای مطمئن در نظر گرفته می‌شود- KAREN BLEIER / AFP

ارزش بیت‌کوین باز هم به بالاترین حد در تاریخ رسید و برای نخستین‌بار از مرز ۲۰هزار دلار گذشت.

این جهش ناگهانی قیمت، ظاهرا باعث شد با هجوم معامله‌گران برای نقد کردن یا سود سریع، در برخی بازارهای معامله رمزارز مشکلاتی ایجاد شود.

با این جهش بی‌سابقه قیمت، گزارش‌هایی از ایجاد مشکلاتی در بایننس، مشهورترین بازار معامله بیت‌کوین در جهان، منتشر شده است. ظاهرا کوین‌بیس هم روز چهارشنبه دچار مشکل شد.

به گزارش کوین‌مارکت‌کپ، بیت‌کوین در حال حاضر با قیمت بالای ۲۰هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود. این در حالی است که اوایل سال جاری ارزش آن زیر ۵هزار دلار بود.

سایر رمزارزهای مهم نیز با افزایش زیاد قیمت مواجه شده‌اند، به‌طوری‌که ارزش ایتریوم، ریپل و لایت‌کوین از ۴ تا ۷ درصد افزایش یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تحلیل‌گران بازار و کارشناسان رمزارز می‌گویند این قیمت بالای بی‌سابقه، نشانه معاملات گسترده‌ای است که به‌خاطر روی آوردن بیشتر مردم به بیت‌کوین، انجام می‌شود. این ارز به‌عنوان سرمایه‌ای مطمئن در دوره ناپایداری سیاسی و اقتصادی، در نظر گرفته می‌شود.

گانر جارف، رییس عملیات مؤسسه «فرست دیجیتال»، به ایندیپندنت گفت: «افزایش قیمت احتمالا در نتیجه پیوستن سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگ به این عرصه و خرید سهمی از عرضه محدود بیت‌کوین در این دوره رکود، ایجاد شده است.»

وی افزود: «بیت‌کوین دیگر سرابی نیست که قبلا بود. حالا واقعا چشمه‌ای شده است در میان بیابان.»

املیانو گرودزی، رئیس موقت شرکت عملیات بیت‌کوین کاوی بیت‌فارم، افزود: «در کمتر از یک ماه، شاهدیم که بیت‌کوین ابتدا به بالاترین قیمت در تاریخ رسید و حالا از مرز ۲۰هزار دلاری که انتظارش می‌رفت گذشته است. هیچ شکی در این موضوع نیست. امروز یکی از هیجان‌انگیزترین دوره‌ها در تاریخ رمزارز به حساب می‌آید.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد