محمود امجد: خامنه‌ای مسئول تمام خون‌های ریخته‌شده بعد از ۸۸ است

«روح‌الله زم، شهید است... خامنه‌ای توبه کند وگرنه انتهای راهش هلاکت است»

محمود امجد، از روحانیون شناخته‌شده و استاد حوزه‌های علمیه با انتشار فیلمی در اینستاگرام به تندی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرده است.

او در سخنانش روح‌الله زم، مدیر و موسس آمدنیوز که روز شنبه اعدام شد را «شهید» خواند و گفت که او «مظلوم و بی‌گناه» بود.

آقای امجد از روحانیون و اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه است که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ و سرکوب اعتراضات مردمی، در صف منتقدین حکومت قرار گرفت.

او که مدتی نیز به عنوان امام جماعت مسجد کوی دانشگاه تهران مورد توجه دانشجویان مذهبی بود در صحبت‌های جدیدش و در واکنش به اعدام روح‌الله زم از آیت‌الله سیستانی هم انتقاد کرد و گفت که روح‌الله زم را «به استناد بیت آقای سیستانی به دام انداختند» و گفت که از سکوت بیت سیستانی متعجب است.

روح‌الله زم، روز ۲۲ مهرماه سال گذشته توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه در عراق ربوده و به ایران منتتقل شد. گفته می‌شود آقای زم که به عنوان پناهنده سیاسی در فرانسه زندگی می‌کرد با وعده دیدار با آیت‌الله سیستانی یا نمایندگان دفتر او و انجام فعالیت سیاسی و رسانه ای مشترک به عراق کشانده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آیت‌الله سیستانی، از مراجع پرنفوذ شیعه در عراق تاکنون درباره این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است و تنها دفتر او یک سال پیش با انتشار بیانیه‌ای کوتاه و مبهم گفت که شخص آقای سیستانی از ماجرای رخ‌داده بی‌اطلاع بوده است.

آقای امجد همچنین در ادامه سخنانش گفت که او علی خامنه‌ای و استبداد رای او را عامل اصلی در کشته‌ها و خون‌های ریخته شده در ایران پس از اعتراضات سال ۱۳۸۸ می‌داند: «خامنه‌ای باید از استبداد رای خود بگذرد. تمام خون‌های (ریخته شده) و کشته‌هایی که از سال ۸۸ انجام شده، مسئولش خامنه‌ای است.»

او از خامنه‌ای خواست که توبه کند و اجازه اصلاح قانون اساسی و برقراری آزادی و رفاه در کشور را بدهد وگرنه انتهای راهی که او می‌پیماید «هلاکت» است.

اعدام روح‌الله زم، مدیر و موسس آمدنیوز واکنش‌های گسترده‌ای در سطح بین‌المللی و داخلی داشته است. 

حسن روحانی، رئیس‌جمهور و مقام‌های قوه قضائیه اعدام روح‌الله زم را وفق قانون و پس از انجام کامل رویه قضایی دانسته‌اند.

براساس اظهارات محمدعلی زم، که روز جمعه و ساعاتی پیش از اعدام فرزندش با او دیدار کرد، روح‌الله زم از حکم اعدامش اطلاع نداشت و ماموران امنیتی سازمان اطلاعات س‍پاه از او و دیگر اعضای خانواده خواسته بودند که این خبر را به او منتقل نکنند.