آمریکا گروه بحرینی «سرایا المختار» را در فهرست تروریسم قرار داد

وزارت خارجه آمریکا: «سرایا المختار یک تشکیلات تروریستی مورد حمایت ایران در بحرین است»

به گفته وزیر خارجه آمریکا، هدف این گروه سرنگونی پادشاهی بحرین با نیت هموار کردن راه برای ایران جهت ایجاد نفوذ در آن کشور است- REUTERS/Andrew Kelly

دولت آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که گروه سرایا المختار در بحرین را، که می‌گوید از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شود، به فهرست حامیان تروریسم جهانی خود اضافه کرده و تحت تحریم قرار داده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت «سرایا المختار یک تشکیلات تروریستی مورد حمایت ایران در بحرین است، که گزارش شده پشتیبانی مالی و تدارکاتی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این بیانیه، سرایا المختار به عنوان یک گروه تروریستی، مطابق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴، به دلیل ایجاد خطر انجام اقدامات تروریستی که امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده را تهدید می‌کند، تحریم شده است.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، هدف این گروه سرنگونی پادشاهی بحرین با نیت هموار کردن راه برای ایران جهت ایجاد نفوذ بیشتر در آن کشور است و حملاتی را نیز علیه پرسنل آمریکایی در بحرین طراحی کرده است.

مایک پمپئو همزمان در توییتی نوشت، تحریم سرایا المختار یک پیام محکم به رژیم ایران است مبنی بر آن که ما اجازه نمی‌دهیم عوامی نیابتی تروریست آن، مردم بحرین و نیروهای آمریکایی مستقر در بحرین را تهدید کنند.

اکثریت مردم بحرین را مسلمانان شیعه تشکیل می‌دهند، اما حکومت پادشاهی آن سنی‌مذهب است و این کشور از پس از ناآرامی‌های موسوم به «بهار عربی» شاهد اعتراضات خیابانی بوده است.

تهران می‌گوید منامه حقوق شیعیان آن کشور را نادیده می‌گیرد؛ اتهامی که حکومت پادشاهی بحرین آن را به شدت رد کرده است. جمهوری اسلامی ایران هم اتهام حمایت سپاه پاسداران از مخالفان شیعه بحرینی را تکذیب می‌کند.