۱۷۰ میلیون دلار کمک مالی به ترامپ از روز انتخابات تا کنون

۷۵ درصد هر کمکی به «نجات آمریکا» تخصیص می‌یابد و ۲۵ درصد باقی مانده به کمیته ملی جمهوری‌خواهان می‌رسد

دونالد ترامپ، فرآیند انتقال دولت را رسما آغاز کرده است - Platt/Getty Images/AFP

بر اساس گزارش‌ها، رئیس جمهور دونالد ترامپ، از زمان انتخابات سوم نوامبر تاکنون، حدود ۱۷۰ میلیون دلار (۱۲۷ میلیون پوند) کمک مالی جمع‌آوری کرده است تا برای ابطال نتیجه انتخابات و همچنین به پیش‌انداختن فعالیت‌های پس از ریاست جمهوری‌اش استفاده کند.

یک منبع آگاه به این موضوع، به نیویورک تایمز گفته است رئیس جمهور حدود ۱۷۰ میلیون کمک جمع‌آوری کرده است که عمده آن در هفته پس از انتخابات فراهم شد.

آقای ترامپ و ستاد انتخاباتی‌ او، از روز انتخابات سوم نوامبر به این طرف، پیوسته ایمیل‌هایی را به اسم «صندوق صیانت از انتخابات» برای دریافت کمک ارسال کرده‌اند.

با اینکه جو بایدن، اوایل ماه جاری به عنوان رئیس جمهور منتخب و برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ معرفی شد، ترامپ هنوز حاضر به پذیرش شکست نشده، ولی فرآیند انتقال دولت را رسما آغاز کرده است.

رئیس جمهور و تیم انتخاباتی او، ۳۹ شکایت حقوقی ناموفق را در آن دسته از ایالت‌های چرخشی به ثبت رساندند که آقای بایدن را به پیروزی رسانده‌اند. تیم ترامپ تاکنون هیچ مدرک معتبری از تخلف انتخاباتی، ارائه نکرده است.

اگرچه این ستاد ادعا کرده کمک‌های مالی برای «صندوق صیانت» بوده است، متن ایمیل‌ها نشان می‌دهد که بیشتر پول جمع‌آوری شده از زمان انتخابات، به جای این موضوع، برای پرداخت بدهی‌های ستاد تأمین کمیته ملی جمهوری‌خواهان مصرف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پول همچنین برای کمک به «نجات آمریکا» هزینه شده است. «نجات آمریکا» کمیته است که به ابتکار ترامپ برای اقدام سیاسی جدید، تشکیل شده است. این کمیته، پس از انتخابات شروع به کار کرد.

۷۵ درصد هر کمکی به «نجات آمریکا» تخصیص می‌یابد و ۲۵ درصد باقی‌مانده به کمیته ملی جمهوری‌خواهان می‌رسد.

برای اینکه کمک مالی بتواند در جهت صیانت از نتیجه انتخابات به مصرف برسد، کمک‌کننده باید بیش از ۵ هزار دلار کمک کند. دارایی «نجات آمریکا» می‌تواند به مصرف شخصی برسد.

ماه گذشته پل‌ اس رایان، یک وکیل امور مالی، همراه با گروه دولت خوب «دلیل مشترک»، این اقدام ترامپ را مورد انتقاد قرار دادند.

او گفت: «این پول کثیف است. حرف آخر همین است. ترامپ می‌تواند برای بالا کشیدن پول هوادارانش، به شکایت‌های بی‌پایه خود ادامه دهد و سال‌های آینده را با این پول‌ها به زندگی خود برسد، تا وقتی که موعد نامزدی انتخابات ۲۰۲۴ سر برسد.»

راب فلاهرتی، که مدیر دیجیتال ستاد بایدن بود، روز دوشنبه در توییتر گفت این پولی که ترامپ جمع کرده «هدیه‌ای ساده و بی‌ریا» بوده است.

این در حالی است که ماه گذشته سخنگوی بایدن، اندرو بیتس، گفت طرح جمع‌آوری کمک برای رئیس جمهور ترامپ تعجبی ندارد.

او گفت: «با توجه به سرعتی که این پرونده‌های شکایت، یکی پس از دیگری از دادگاه بیرون ریخته می‌شوند، خوب است بدانیم هیچ‌کدام از آنها از همان اول به درستی طراحی نشده بودند و فقط برای بازارگرمی و نمایش سوزوگداز به کار می‌آمدند.»

ایندیپندنت برای توضیح با ستاد ترامپ تماس گرفته است.

© The Independent