کانتیکت، اولین ایالتی که مطالعه تاریخ سیاه‌پوستان آمریکا را برای دبیرستان‌ها اجباری می‌کند

«محتوای درسی فراگیرتر منجر به تعامل بیشتر دانش‌آموزان می‌شود»

هفته گذشته، هیات آموزشی ایالات کانتیکت با اکثریت آرا درس‌نامه فوق را برای تدریس، تایید کرد- گام نهایی که برای اجرای آن لازم بود - ERIC SCHWAB / AFP

از روز چهارشنبه تمامی مدارس کانتیکت، به عنوان اولین ایالت آمریکا، ملزم به ارائه درسی درباره مطالعات آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، سیاه‌پوستان، پورتوریکویی‌ها و لاتین‌تبارها شدند.  

ند لمونت، فرماندار ایالت گفت که این اقدام، قدمی بود که باید خیلی پیش‌تر از این برداشته می‌شد و افزود: «افزایش تنوع محتوای درسی برای ارائه فهم بهتر از این که ما به عنوان یک جامعه چه کسانی هستیم و به کجا می‌رویم، اهمیت بسیاری دارد.»  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که افزودن این درس «نه تنها برای دانش‌آموزان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار، بلکه برای تمامی دانش‌آموزان با تمامی زمینه‌ها مفید است زیرا همه می‌توانند از این درس‌ها نفع ببرند.» 

به گفته بیانیه دفتر فرمانداری کانتیکت، دبیرستان‌ها ممکن است در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ درس‌ها را ارائه دهند و ملزم به شروع این دروس در سال تحصیلی هستند که در پاییز ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.  

این اقدام مطابق با قانون عمومی ۱۹-۱۲ است که آقای لمونت سال گذشته امضا کرد. این قانون تمامی هیات‌های آموزشی محلی و منطقه‌ای را به سوی لحاظ کردن دروس انتخابی در دبیرستان‌ها رهنمون می‌کند که درک بهتری از سهم آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، سیاهان، اهالی پورتوریکو و لاتین‌تباران در تاریخ، جامعه، اقتصاد و فرهنگ آمریکا ارائه می‌دهند.  

هفته گذشته، هیات آموزشی ایالات کانتیکت با اکثریت آرا درس‌نامه فوق را برای تدریس، تایید کرد- گام نهایی که برای اجرای آن لازم بود.  

میگل کاردونا، مدیریت آموزشی کانتیکت، گفت: «هویت مهم است، به ویژه وقتی که ۲۷ درصد از دانش‌آموزان ما با عناوین اسپانیایی‌تبار یا لاتینو و ۱۳ درصد به عنوان سیاه یا آمریکایی-آفریقایی، تعیین هویت می‌شوند. این برنامه درسی  با اتصال داستان رنگین‌پوستان در ایالات متحده به داستان بزرگ‌تر تاریخ کشور، بر این نکته تاکید می‌کند.»  

او گفت: «واقعیت این است که محتوای درسی که فراگیرتر و از نظر فرهنگی مناسب‌تر باشد، منجر به تعامل بیشتر دانش‌آموزان و نتیجه بهتر برای همه می‌شود. دلیل عمده تصویب این قانون، حمایت دانش‌آموزیان در سراسر ایالت بود.»  

داگلاس مک‌کروری، سناتور ایالت کانتیکت گفت: «شنیدن فراخوان مشتاقانه دانش‌آموزان برای داشتن برنامه درسی مطالعات سیاهان و لاتین‌تبارها، تجربه فروتنانه‌ای است.»  

هم‌زمان بابی سانچز، نماینده ایالت کانتیکت در مجلس نمایندگان، گفت که این درس یک ساله، «تصویر واقع‌گرایانه‌تری از میراث خود و دستاوردهای اجدادشان در اختیار دانش‌آموزان می‌گذارد».  

آقای سانچز گفت: «این اقدام به روابط بین‌نژادی بهتر در جوامع ما، ایالتی فراگیرتر برای فرزندان ما و فرزندان آنان، منجر خواهد شد. سال گذشته دانش‌آموزان در جلسات استماع عمومی توضیح دادند که کلاس‌های تاریخ منعکس‌کننده میراث آنان نیستند اما اکنون دانش‌آموزان دبیرستانی این فرصت را دارند.»  

© The Independent