تزریق واکسن کرونا از دوشنبه در آمریکا آغاز شد

کامیون‌های حاوی محموله‌های واکسن کووید کارخانه فایزردر میشیگان را ترک کردند

محموله‌های واکسن از کالامازو به مراکز حمل‌ونقل فداکس و یوپی‌اس در سرتاسر کشور منتقل شدند تا از آن جا درنهایت به ۶۳۶ نقطه در سرتاسر کشور برسند - POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

هم‌زمان با اعلام مقامات بهداشتی مبنی بر این که اولین واکسن‌های کووید-۱۹ ممکن است از روز دوشنبه به افراد تزریق شود، اولین محموله‌های واکسن نیز برای توزیع، راهی جاده‌های ایالات متحده آمریکا شده‌اند.  

کامیون‌ها صبح یکشنبه در کارخانه فایزر در میشیگان بار زده شدند تا عازم نقاط مختلف سرتاسر کشور شوند.  

وقتی که واکسن‌ها در فریزرهای مخصوص همراه با بسته‌های یخ خشک بسته‌بندی و در کامیون‌ها بار زده شود، کارکنان به مناسبت این دستاورد کف زدند.  

محموله‌های واکسن از کالامازو به مراکز حمل‌ونقل فداکس و یوپی‌اس در سرتاسر کشور منتقل شدند تا از آن جا درنهایت به ۶۳۶ نقطه در سرتاسر کشور برسند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

مسؤولان می‌گویند که ۱۴۵ محل در روز دوشنبه واکسن‌ها را دریافت خواهند کرد و واکسن‌ها تا روز چهارشنبه به کلیه مراکز تحویل داده خواهد شد.  

دکتر استیون هان، کمیسر سازمان داروی آمریکا به شبکه خبری سی‌ان‌ان ابراز امیدواری کرد که دولت زدن واکسن را ظرف چندین ساعت آغاز خواهد کرد.  

دکتر هان گفت: «امید من این است که این کار (واکسیناسیون) به سرعت، امیدوارم که تا فردا، صورت گیرد.» 

به گفته شبکه خبری ان‌بی‌سی، فایزر می‌گوید که تمامی ۵۰ ایالت آمریکا تا روز دوشنبه مقادیری از واکسن را دریافت خواهند کرد. این شرکت عظیم داروسازی امیدوار است که تا پایان سال جاری، از کارخانه‌اش واقع در میشیگان و دو کارخانه دیگر، ۴۰ میلیون دوز واکسن را به مراکز واکسیناسیون بفرستد.  

این شرکت همچنین امیدوار است که تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دوز واکسن را تا پایان ۲۰۲۱ به مراکز تحویل دهد.  

سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز جمعه مجوز اضطراری را برای واکسن فایزر صادر کرد و هیات مشاور مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در روز شنبه، استفاده از آن را توصیه کرد.  

تخمین زده می‌شود که تاکنون نتیجه آزمایش ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ایالات متحده مثبت اعلام شده است و بیش از ۲۹۸ هزار نفر در دوران شیوع ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند.  

© The Independent

بیشتر از جهان