اولین رهبری که در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

نخست وزیر کشور کوچک پادشاهی اسواتینی برای درمان به آفریقای جنوبی رفته بود

این رهبر ۵۲ساله این کشور سلطنتی کوچک از اول دسامبر برای درمان به آفریقای جنوبی رفته بود و در آخرین ساعات یکشنبه درگذشت - RODGER BOSCH / AFP

براساس اطلاعیه دولت اسواتینی، نخست وزیر این کشور، آمبروز دلامینی، چهار هفته پس از دریافت پاسخ مثبت آزمایش ویروس کرونا درگذشت. 

این رهبر ۵۲ساله این کشور سلطنتی کوچک از اول دسامبر برای درمان به آفریقای جنوبی رفته بود و در آخرین ساعات یکشنبه درگذشت. 

معاون نخست وزیر، تیمبا ماسوکو، در اطلاعیه‌ای گفت: «طبق فرمان علیاحضرت، موظفم خبر جانگداز درگذشت جناب نخست وزیر آمبورز ماندولو دلامینی را اعلام نمایم. ایشان همین بعد از ظهر در بیمارستانی در آفریقی جنوبی دار فانی را وداع گفت.» 

اگرچه بیانیه رسمی ذکری از علت دقیق مرگ نکرده است، اما وی در تاریخ ۱۶ نوامبر با نتیجه مثبت آزمایش کرونا مواجه شد و در ابتدا هیچ علائمی از این بیماری نداشت. بعدتر اعلام شد که برای «انجام و تسریع درمان» او را به آفریقای جنوبی منتقل کرده‌اند. در آن زمان گفتند که حال او خوب و به داروها واکنش خوبی نشان داده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این که بسیاری از رهبران جهان، از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و ژائر بولسونارو رئیس جمهور برزیل، به ویروس کرونا مبتلا شدند ولی اولین بار است که یک رهبر جهانی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد. 

دلامینی در نوامبر ۲۰۱۸ به عنوان نخست وزیر اسواتینی منصوب شد، که پیش از آن رئیس اجرایی شرکت ام‌تی‌ان اسواتینی بود. او ۱۸ سال در حوزه بانکداری انجام وظیفه کرده بود که از جمله مدیر عاملی بانک ندبانک اسواتینی را به عهده داشت. 

جمعیت این کشور حدود ۱.۲ میلیون نفر است که به گفته وزیر بهداشت،  تا امروز نزدیک به ۷ هزار نفر بیمار وخیم مبتلا به کرونا و ۱۲۷ نفر مرگ در اثر این بیماری در آن جا به ثبت رسیده است. 

اسواتینی، که پیش از اکتبر ۲۰۱۸ به سوازیلند موسوم بود، یک کشور کوچک محصور به خشکی در جنوب آفریقا است و یکی از آخرین کشورهای مطلقا سطلنتی در جهان است. این کشور از شمال شرقی با موزامبیک و از شمال و غرب و جنوب با آفریقای جنوبی هم‌مرز است.

© The Independent