الکسی ناوالنی، منتقد کرملین دو بار مورد سوءقصد قرار گرفته ‌بود

او پیش از انتقال به آلمان، برای دومین بار در معرض مسمومیت قرار گرفت

روسیه ارتباط با مسمومیت آقای ناوالنی را ردکرده و حاضر نشده لباس‌های او را برای آزمایش تحویل دهد - HANDOUT / INSTAGRAM ACCOUNT @NAVALNY / AFP

الکسی ناوالنی، مخالف روسی پیش از انتقال به آلمان از یک سوءقصد دیگر جان سالم به‌دربرده است. بر اساس این گزارش، او بار دوم در حالی که در کما بود مسموم شده ‌بود.

منابع اطلاعاتی غربی به روزنامه «ساندی تایمز لندن» گفتند که رهبر مخالف ۴۴ ساله توسط کرملین با سم اعصاب دوران اتحاد جماهیر شوروی مورد حمله قرار گرفت و به سرعت به بیمارستان در شهر امسک روسیه منتقل شد.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، او برای دومین بار در معرض مسمومیت با ماده سمی دیگری به نام نوویچوک قرار گرفته‌بود.

ولادیمیر اوگلف، شیمیدان بازنشسته روسی به روزنامه انگلیسی گفت: «احتمال می‌رود که عوامل کرملین مخفیانه به اتاق آقای ناوالنی در هتل رفته باشند و سم نوویچوک را به قسمت داخلی کمر لباس زیر او زده باشند تا با پوستش تماس داشته باشد.»

روسیه ارتباط با مسمومیت آقای ناوالنی را رد کرده و حاضر نشده لباس‌های او را برای آزمایش تحویل دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این گزارش آمده است که ناوالنی به احتمال قوی با پادزهر آتروپین (آنتی‌دوت) که خدمه آمبولانس به او داده بودند، نجات یافته است. پرسنل اورژانس هنگامی که هواپیما برای اولین بار مسیر خود را به شهر امسک منحرف کرد به بالین او رفتند. کارشناسان می‌گویند که بدون تزریق آتروپین، چند ارگان بدن این منتقد روس از کار می‌افتاد. اول همه، ریه‌هایش از کار می‌افتاد و مرگ دردناکی را برایش رقم می‌زد.

ناوالنی برای ادامه درمانش به بیمارستانی در برلین منتقل شد و در اواخر ماه سپتامبر از بیمارستان مرخص شد.

ناوالنی در انتقادهایش به پوتین، آشکارا به او لقب تزار فساد را می‌دهد و حزب حاکم روسیه را گروهی از «کلاهبرداران و دزدان» می‌خواند.

بیشتر از جهان