تجمع هواداران ترامپ به خشونت کشیده شد

در درگیری‌های پراکنده دست‌کم ۵ نفر زخمی شدند

اداره پلیس واشنگتن دی سی اعلام کرد که ۲۳ نفر دستگیر شدند-TASOS KATOPODIS/Getty Images via AFP

در درگیری‌های پراکنده‌ای که در تجمع هواداران ترامپ که به نتیجه انتخابات اخیر آمریکا معترض بودند، رخ داد دست‌کم ۵ نفر زخمی شدند.

بنا بر اظهارات اولیه مقامات بیمارستانی و نیویورک‌تایمز در واشنگتن چهار نفر با چاقو زخمی شده‌اند و به یک نفر با اسلحه شلیک‌شده است.

هزاران هوادار دونالد ترامپ با شعار «دزدی را متوقف کنید» برای تجمع آخر هفته به واشنگتن آمدند تا از تلاش‌های او برای براندازی انتخاباتی که به جو بایدن باخت، پشتیبانی کنند.

تظاهرات دیروز (شنبه)، اگرچه کوچک‌تر از تظاهرات برگزارشده در ۱۴ نوامبر بود، اما گروه بزرگ‌تری از گروه نئوفاشیست معروف پسران مغرور (Proud Boys) در آنجا حضور داشتند. برخی از آن‌ها هنگام راهپیمایی از جلیقه‌های ضدگلوله بر تن داشتند.

طرفداران ترامپ در تظاهرات اعتراضی در واشنگتن و سراسر کشور، می‌گویند که اطمینان دارند برخلاف آنچه دادگاه عالی گفته انتخابات به سرقت رفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخورد با معترضین در برخی جاها به خشونت کشیده شد. پس از غروب آفتاب شنبه، درگیری‌های پراکنده‌ای بین تظاهرکنندگان طرفدار ترامپ و ضد ترامپ درگرفت.

اداره پلیس واشنگتن دی سی اعلام کرد که ۲۳ نفر دستگیر شدند.

مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی که اخیراً توسط ترامپ بخشیده شد، یکی از کسانی بود که برای سخنرانی در این تظاهرات دعوت‌شده بود.

آمریکایی‌ها بیش از یک ماه است که منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات سوم نوامبر هستند.

بیشتر از جهان