گزینه‌های باقی‌مانده برای اثبات «تقلب گسترده» در انتخابات آمریکا

در فرصت کوتاه باقی‌مانده تا مراسم تحلیف، ممکن است غافلگیری‌هایی در راه باشد

حامیان دونالد ترامپ در اعتراض‌های ۱۲ دسامبر ۲۰۲۰ در واشینگتن-Jose Luis Magana / AFP

دیوان عالی ایالات متحده در ۲۱ آذرماه پیشنهاد تگزاس برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دادخواست که علیه رای‌گیری در تاریخ ۱۳ آبان‌ماه در چهار ایالت مهم میشیگان، جورجیا، پنسیلوانیا و ویسکانسین تنظیم شده و پیروزی جو بایدن را در هر حوزه قضایی را به چالش می‌کشید، رد شد. 

در حالی که دونالد ترامپ در ایالت تگزاس برنده شده است، این ایالت ادعا می‌کند که نتایج در چهار ایالت دیگر «مخالف قانون اساسی» است چون به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، استفاده زیادی از آرای پستی شده که پتانسیل تقلب را دارند.

در عین حال، هیچ مدرکی مبنی بر تقلب چشمگیر ارایه نشده و آرای پستی در ایالت‌هایی که ترامپ آرای بیشتری نسبت به بایدن کسب کرده، به چالش کشیده نشده است.

دادخواست‌های مبنی بر نمونه‌های متعدد تقلب بالقوه، قبلا از سوی دادگاه‌های پایین‌دست رد شده بود.

دقایقی قبل از این که رای دیوان عالی مبنی بر رد ادعای تقلب منتشر شود، ترامپ یک آگهی تلویزیونی منتشر کرد که در آن ادعا می‌شد انتخابات دزدیده شده است و این اقدام را «بی‌عدالتی» خواند و ار هواداران خواست با قانون‌گذاران خود تماس بگیرند.

این دادخواست در حالی مطرح شد که هر ۵۰ ایالت به علاوه واشنگتن دی‌سی به صورت رسمی نتایج آرا را تایید کرده و راه را برای تشکیل کالج انتخاباتی باز کرده ‌بودند.

تیم ترامپ هنوز نه تنها ادعای تقلب گسترده در انتخابات را، بلکه ادعای مداخله جدی خارجی از سوی چین، ایران، روسیه و سایر کشورها را کنار نگذاشته است.

به گفته منابع نزدیک به تیم حقوقی و نظامی ترامپ، چالش‌های دادگاه و دیوان عالی کشور، تنها بخشی از یک چالش کلی برای محافظت از یکپارچگی سیستم دموکراتیک ایالات متحده و پایبندی به قانون اساسی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع خبری ادعا می‌کنند که تیم ترامپ مدت‌هاست آماده مقابله با تلاش مخالفان برای «سرقت» انتخابات است. عنصر کلیدی در زرادخانه آنها، اطلاعاتی است که در چهار سال گذشته جمع‌آوری کرده‌اند و «فرمان اجرایی ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۱۸ برای اعمال برخی از تحریم‌ها در صورت دخالت خارجی در انتخابات ایالات متحده» توسط رئیس‌جمهور ترامپ امضا شده است.

با شرایط کنونی، مسیرهای دیگری هم در این بازی وجود دارد، از جمله امکان اقدام علیه ادعای مداخله خارجی، با به صف کردن صدها یا هزاران سیاستمدار و دیگر مقامات، به عنوان متهم و احتمال خیانت آنها، که به دستور اجرایی ۲۰۱۸ مرتبط است .

ممکن است در پنجره باریکی که تا روز تحلیف رئیس‌جمهور آینده در اول بهمن‌ماه مانده، شگفتی‌هایی در انتظار باشد.