ماجرای ممنوعیت حضور «دوقلوهای پایتخت» در فصل جدید این سریال

برخی از بازیگران سریال محبوب «پایتخت» به خبر حذف «سارا و نیکا» واکنش نشان دادند 

سارا و نیکا فرقانی، بازیگران نقش «سارا و نیکا» در سریال پایتخت- عکس از شبکه‌های اجتماعی

روز گذشته خبری تایید نشده مبنی بر ممنوعیت حضور بازیگران سریال «پایتخت» در فصل جدید این سریال، در برخی رسانه‌ها، از جمله ایسنا و همشهری‌آنلاین، منتشر شد. بنا به آن خبر، سارا و نیکا فرقانی، بازیگران نقش «سارا و نیکا» که در تمام شش فصل قبلی این سریال پربیننده در نقش دختران دوقلوی شخصیت اصلی سریال یعنی «نقی» به نقش‌آفرینی محسن تنابنده، حضور داشتند، اعلام کرده‌اند که از سری جدید این سریال «حذف شده‌اند»، اما دلیل این تصمیم به آنها گفته نشده است. خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشت: «اعلام حذف شخصیت های سارا و نیکا در ساعت‌های اخیر، با واکنش برخی از بازیگران اصلی این مجموعه همراه شده است.»

ایسنا با اشاره به این که «به نظر می‌رسد مراحل پیش‌تولید ساخت فصل جدید از سریال پایتخت در سکوت خبری آغاز شده باشد»، افزود: «حذف نقش سارا و نیکا و بازگشت نقش بابا پنجعلی با بازی علیرضا خمسه، مهمترین تغییراتی است که در همین گمانه‌زنی‌ها برای فصل هفتم از سریال پایتخت برشمرده می‌شود.»

به نظر می‌رسد که دلیل حذف این بازیگران از فصل جدید سریال، حواشی اخیری‌ست که با انتشار یک فیلم خصوصی از این خواهران در فضای مجازی آغاز شد. 

پس از پخش این خبر، برخی از بازیگران این سریال، از جمله مهران احمدی و بهرام افشاری، نسبت به آن واکنش نشان دادند. 

مهران احمدی، بازیگر نقش «بهبود» در سریال پایتخت، خواستار آن شده است که به سارا و نیکا فرقانی بی‌احترامی نشود و بی‌جهت مورد  قضاوت قرار نگیرند. احمدی نوشته است: «شاید اگر شما در شرایط زندگی آن‌ها بودید، اشتباهات بزرگتری را مرتکب می‌شدید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمدی همچنین گفته است: «این دو نوجوان هیچوقت ادعای بازیگری نداشتند»، و تاکید کرده است «دین ما و مرام ما همیشه به رسم قلندری و محبت و گذشت بوده است و نه انتقام و تنبیه و بی‌معرفتی.»

بهرام افشاری، یکی دیگر از بازیگران این سریال، نیز گفته است که سارا و نیکا فرزند «پایتخت» هستند. 

بازیگر نقش «بهتاش» از گروه سازنده و بازیگران این سریال به عنوان یک خانواده یاد کرده و نوشته است: «از همه مسئولان محترم که دلیل موفقیت و محبوبیت پایتخت را  نشان دادن تحکم خانواده و همدلی و بخشش می‌دانند، درخواست می‌کنم فرصت جمع شدن در کنار هم را به وجود بیارند.» 

فصل ششم از سریال پربیننده پایتخت نوروز امسال پخش شد که البته به دلیل اوج‌گیری کرونا در کشور، تکمیل و پخش آن ناتمام ماند.

«پایتخت» یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر تلویزیون جمهوری اسلامی ایران بوده است و اکنون به نظر می‌رسد که فصل جدید آن نیز در دست تولید است. 

حاشیه‌های پیرامون این سریال هم در این سال‌ها کم نبوده است. در تازه‌ترین مورد، پخش سکانسی در آخرین قسمت فصل ششم که از نظر بصری شبیه سکانس‌هایی از فیلم «همسفر» با بازی بهروز وثوقی و گوگوش بود، حاشیه‌های زیادی به وجود آورد و انتقاداتی را در رسانه‌های اصول‌گرا دامن زد. 

بیشتر از فرهنگ و هنر