ماسک حاوی فلز، صورت بیمار را سوزاند

سازمان غذا و داروی آمریکا: هنگام آزمایش ام‌آر‌آی ماسک نزنید

«اف دی ای» در ادامه گفته است که قطعات فلزی ماسک‌های صورت را می‌توان در بخش فوقانی بالای بینی ماسک‌ها یا لایه ضد میکروبی آن یافت که در آن‌ها از فلزات استفاده می‌شود - (iStock)

سازمان نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده (اف دی ای) هشدار داده است که پوشیدن ماسک‌های دارای قطعات فلزی در هنگام آزمایش «ام آی آر» خطرناک است. این هشدار به دنبال انتشارگزارش‌هایی حاکی از سوختن صورت بیماری که حین آزمایش «ام آی آر» ماسک صورت پوشیده بود، عنوان شده است.

«اف دی ای» روز دوشنبه اعلام کرد که گزارشی دریافت کرده است که می‌گوید صورت بیماری که حین آزمایش «ام آی آر» گردن از ماسک حاوی قطعات فلزی استفاده می‌کرده  است،«مانند الگوی ماسک صورت» سوخته است.  

«اف دی ای» با استناد به این گزارش به شهروندان آمریکا هشدار داده است که در جریان آزمایش‌های «ام آی آر» از پوشیدن ماسک صورت خودداری کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«اف دی ای» در ادامه گفته است که قطعات فلزی ماسک‌های صورت را می‌توان در بخش فوقانی بالای بینی ماسک‌ها یا لایه ضد میکروبی آن یافت که در آن‌ها از فلزات استفاده می‌شود. 

در توضیح گفته شده است که ماسک‌های حاوی مواد فلزی «ممکن است در جریان آزمایش‌های ام آی آر داغ شود.»

در بیانیه «اف دی ای» از بیماران  خواسته شده است که پیش از آزمایش «ام آی آر» ماسک‌های خود را بردارند. به کارکنان نظام درمانی نیز توصیه شده است که پیش از آغاز آزمایش این مسئله را مورد توجه خاص قرار دهند.

«اف دی ای» می‌گوید: «جایی که بیمار باید در جریان آزمایش ام آی آر ماسک بپوشد – از جمله اضطرارهای مرتبط با کووید ۱۹، باید این اطمینان حاصل شود که ماسک حاوی هیچ نوع فلزی نیست.

در مواردی که تشخیص وجود فلز در ماسک دشوار باشد، توصیه می‌شود که در صورت لزوم با کارشناسی که می‌تواند ماسک (بدون فلز) دیگری مهیا کند، مشورت شود.

«از کارکنان بخش ام آی آر مراکز درمانی خواسته می‌شود ماسک‌های بدون فلز در اختیار بیمارانی بگذارند که مورد آزمایش ام آی آر قرار می‌گیرند.» 

«اف دی ای» از بیمارانی که در ارتباط با ماسک تجربیات بدی (از جمله سوختگی در حین آزمایش «ام آی آر») داشته‌اند، خواسته است تا این موارد را به منظور کمک به ایمنی بیماران گزارش کنند. 

«اف دی ای» گفته است که به نظارت بر این موارد ادامه می‌دهد و هرگونه اطلاعات مهم و جدید را به اطلاع عموم خواهد رساند.

© The Independent

بیشتر از زندگی