حمله خمپاره‌ای به کابل پرواز‌ها را مختل کرد

در ماه‌های گذشته حملات خمپاره‌ای به پایتخت افغانستان شدت گرفته است

صبح امروز بار دیگر چند خمپاره در بخش‌های مختلف کابل پرتاب شده‌ که دست‌کم جان یک نفر را گرفته و دو مجروح برجا گذاشته‌است. این دومین حمله خمپاره‌ای در پایتخت افغانستان در یک ماه گذشته‌است.

وزارت کشور تایید می‌‌‌کند که دست‌‌‌‌کم ده راکت حوالی ساعت شش و نیم صبح امروز از منطقه خیرخانه در شمال شهر پرتاب شده‌است که بیشتر آن در فرودگاه کابل و اطراف آن مانند منطقه خواجه رواش در نزدیکی فرودگاه اصابت کرده‌است.

برخورد موشک در منطقه مسکونی خواجه رواش، جان یک تن را گرفته و دو تن دیگر را مجروح کرده‌است.

مقام‌های افغان می‌گویند این راکت‌ها مانند گذشته در یک خودرو جاسازی شده بود. 

اما شاهدان عینی می‌گویند صدای شلیک خمپاره‌های زیادی را شنیده‌اند.

عکس‌های مسافران پرواز مشهد کابل که در اختیار ایندیپندنت فارسی قرار گرفته‌، حاکیست که نشست هواپیما به فرودگاه کابل مختل شده‌ اما به کسی آسیب نرسیده‌است. 

هیچ گروه یا فردی مسئولیت این حملات را تاکنون به عهده نگرفته‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماه پیش نیز دست‌کم ۲۳ موشک از داخل شهر به بخش‌های مختلف پایتخت افغانستان پرتاب شد که دست‌کم جان ۸ غیرنظامی را گرفت و به جراحت چند نفر دیگر انجامید. مسئولیت این حملات را هم هیچ گروهی به عهده نگرفت.

با وخامت اوضاع امنیتی و از زمانی‌که ریاست جمهوری مسئولیت تامین امنیت پایتخت را به امرالله صالح، معاون اولش داده‌است حملات خرابکارانه‌ای این چنینی بیشتر به نظر می‌رسد.

گروه طالبان که سرگرم مذاکرات صلح در دوحه قطر است، مسئولیت حملاتی را که در شهرها انجام و باعث کشته‌شدن غیرنظامیان می‌شود به‌عهده نمی‌گیرد.