کریسمس در خانواده‌ اول آمریکا

سنت برپا کردن درخت در محیط عمومی کاخ‌سفید، از چه زمانی آغاز شد؟

کاخ‌سفید هر سال موضوعی را برای تزئین درخت کریسمس تعیین می‌کند - Drew Angerer/Getty Images/AFP

فارغ از این که چه کسی ساکن فعلی کاخ سفید باشد، ماه‌های زمستان همواره زمانی برای برگزاری جشن و سرور در اقامتگاه خانواده اول است.

با این وجود، کریسمس همواره تعطیلات پر زرق و برق یک ماهه‌ای نبوده است که امریکاییان امروز انتظار دیدن آن در کاخ سفید را دارند. در واقع سنت‌های کریسمس خانواده اول همواره تغییر کرده و کارهایی مثل جنگ با گلوله برفی داخل کاخ و تزیین درخت با شمع به خاطراتی در گذشته تبدیل شده است.

در ادامه مطلب با چند سنت محبوب کاخ سفید برای کریسمس که هر سال توسط خانواده اول جشن گرفته می‌شود آشنا می‌شویم:

درخت‌های کریسمس فراوان و پرتعداد

به عنوان یکی از معروف‌ترین اقامتگاه‌های دنیا، اصلا غیرمنتظره نیست که شهروندان طی تعطیلات مایل هستند کاخ‌سفید را غرق در نور تزیینات درخت‌های کریسمس ببینند.

سنت برپا کردن درخت در محیط عمومی کاخ‌سفید، اولین بار توسط رئيس‌جمهور ویلیام اچ تفت آغاز شد که آن را در «اتاق آبی» قرار داد و از همان زمان این اتاق به مکان رسمی درخت کریسمس کاخ‌سفید تبدیل شده است.

امسال درخت کریسمس کاخ‌سفید بلندتر از ۶ متر، از نوع کاج نراد فریزر و از ایالت ویرجینیای غربی است؛ اما درخت رسمی کاخ‌سفید تنها درخت کریسمس در این کاخ نیست و تعداد این درخت‌ها از گذشته تاکنون به ده‌ها اصله درخت رسیده است.

به گفته اتحادیه مورخان کاخ‌سفید، دولت آیزنهاور با تزیين ۲۶ درخت قبلا رکورد بیشترین درخت‌های کریسمس کاخ‌سفید را در سال ۱۹۵۹ در دست داشت اما کابینه‌های متعددی از آن زمان به این طرف این رکورد را شکسته‌اند؛ از جمله دولت اوباما که ۶۲ درخت را در سال ۲۰۱۵ تزیین کرد و دولت ترامپ که در سال ۲۰۱۸ کاخ سفید را با ۴۱ درخت کریسمس و بیش از ۴۰ درخت گلدانی در بال شرقی کاخ زینت داد.

موضوع کریسمس

کاخ‌سفید همچنین هر سال موضوعی را برای تزئین درخت کریسمس تعیین می‌کند. سنتی که اولین بار توسط ژاکلین کندی، بانوی اول ایجاد شد وقتی که پس‌‌زمینه نمایش «فندق‌شکن» را برای تزیین درخت اتاق آبی در سال ۱۹۶۱ انتخاب کرد.

در کابینه ترامپ، ملانیا ترامپ هر سال موضوع تزیینات را انتخاب کرده است که «سنت‌های گرامی داشته در طول تاریخ»، «گنجینه‌های امریکایی»، «روحیه امریکا» و از همه تازه‌تر، «امریکای زیبا» بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طاق مغاره ناپلئونی به سبک قرن هجدهم

از سال ۱۹۶۷، طاق مغاره کاخ سفید (تابلوی ولادت مسیح) در اتاق شرقی کاخ‌سفید به نمایش گذاشته شده است. امسال این تابلو برای پنجاه و سومین سال به نمایش گذاشته شد

درخت خانوادگی ستاره طلایی

هزاران بازدیدکننده از کاخ‌سفید هر سال طی تعطیلات اول با درخت خانوادگی ستاره طلایی روبه‌رو می‌شوند که در بال شرقی قرار دارد.

این درخت به دست خانواده نیروهای نظامی که عزیز خود را هنگام خدمت از دست داده‌اند تزیین می‌شود تا یادبودی برای قهرمانان امریکایی و عزیزان‌ آنها باشد.

خانه شیرینی زنجبیلی

یکی از محبوب‌ترین سنت‌های کریسمس ساخت و به نمایش گذاشتن خانه شیرینی زنجبیلی کاخ سفید است.

این سنت اولین بار در سال ۱۹۶۹ در دولت نیکسون آغاز شد و از آن زمان، این خانه شیرینی هر سال در اتاق پذیرایی کاخ‌سفید به نمایش گذاشته می‌شود.

معمولا به بیش از ۵۰ کیلوگرم خمیر برای ساخت این خانه شیرینی زنجبیلی نیاز است.

در سال ۲۰۱۹، تیم شیرینی‌پزی کاخ سفید از ۱۰۰ کیلوگرم خمیر زنجبیلی، ۶۰ کیلوگرم خمیر چسبان و ۱۷ کیلوگرم شکلات و ۱۲ کیلوگرم تزیینات روی شیرینی برای ساخت آن استفاده کردند.

جشن روشن کردن منورا

جشن هانوکای یهودیان نیز هر سال توسط خانواده اول جشن گرفته می‌شود. این جشن هم با روشن کردن شمع‌های منورا که از زمان رئیس‌جمهور جیمی کارتر آغاز شد، گرامی داشته می‌شود و هم با روشن کردن شمع‌های منورای خود کاخ‌سفید که از زمان رئيس‌جمهور جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۱ به این طرف انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور بوش همچنین اولین رئیس‌جمهوری بود که هانوکا را در کاخ سفید جشن گرفت که از آن زمان به سنتی سالانه مبدل شد.

مهمانی‌های کریسمس

علی‌رغم بیماری عالمگیر کرونا، دولت ترامپ اعلام کرده است بنا دارد سنت برگزاری‌ مهمانی‌های متعدد کریسمس در کاخ‌سفید را پی بگیرد.

این سنت اولین بار توسط رئیس‌جمهور جان آدامز در سال ۱۸۰۰ آغاز شد و روسای‌جمهور فعلی هر سال تا ۲۰ مهمانی برای این تعطیلات ترتیب داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی