آیا عروس ترامپ سلسله سیاسی آینده را تشکیل می‌دهد؟

به گزارش روزنامه «هیل» لارا ترامپ به دنبال شرکت در انتخابات کارولینای شمالی در سال ۲۰۲۲ است

لارا ترامپ، همسر پسر رئیس جمهور، اریک ترامپ، است- Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

به دنبال شکست دونالد ترامپ در مقابل جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، تمام اذهان متوجه فرزندان رئیس جمهور است که کدام یک از ترامپ‌های جوان‌تر راه پدر را ادامه می‌دهند و برای انتخابات بعدی وارد میدان می‌شود. 

ولی به نظر می‌رسد عروس رئیس جمهور اولین عضو این خانواده باشد که پس از خروج ترامپ از کاخ سفید برای رسیدن به ریاست جمهوری اقدام کند، زیرا شایع شده که لارا ترامپ می‌خواهد برای گرفتن کرسی سنا در ایالت محل تولد خود، کارولینا شمالی، فعالیت‌هایی را آغاز کند. 

لارا ترامپ ۳۷ساله همسر پسر رئیس جمهور، اریک ترامپ، است و اولین بار که در سال ۲۰۱۶ سوار قطار ترامپ شد، خیلی آسان از یادها رفت. با این که برخی او را در کمک به رئیس جمهور برای گرفتن آراء جمهوری‌خواهان از ایالت خود مؤثر می‌دانند، جایگاه او مکررا با حضور ایوانکا ترامپ ۳۸ساله تحت الشعاع قرار گرفت. ایوانکا دختر بزرگ‌تر رئیس جمهور و ستاره درخشان کارزار انتخاباتی ترامپ بود. 

لارا که پیش از پیوستن به برنامه تلویزیونی «اینساید ادیشن» شبکه سی‌بی‌اس(CBS) به عنوان دستیار تهیه‌کننده، زندگی حرفه‌ای خود را در شغل شیرینی‌پزی آغاز کرده بود، بعدها مجری یک برنامه هفتگی ویدیویی به نام «تازه‌های اخبار واقعی» شد که برای کارزار انتخاباتی فعالیت می‌کرد. 

وی در یکی از اولین ویدیوهای این برنامه گفت: «شرط می‌بندم از هیچ کدام از دستاوردهای رئیس جمهور در این هفته خبری نشنیده‌اید، زیرا یک دنیا اخبار جعلی پیرامون ما وجود دارد.» 

لارا پس از ادامه نقش خود به عنوان مشاور ارشد کارزار دوم انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر و بیشتر به یکی از سخنگویان برجسته دولت ترامپ تبدیل شد. 

گرچه او ممکن است هنوز به اندازه ایوانکا شناخته شده نباشد، ولی دارد به سرعت به یک قطب خاص تبدیل می‌شود به طوری که ایوانکا اخیرا پیشنهاد کرده از اقدام لارا برای شرکت در انتخابات حمایت می‌کند. 

روزنامه هیل (The Hill) گزارش کرد که لارا به دنبال شرکت در انتخابات کارولینای شمالی در سال ۲۰۲۲ است و قصد دارد جای سناتور جمهوری‌خواه، ریچارد بار، را پس از ترک مجلس بگیرد. این حکایت از سوی ایوانکا هم در توییتر تکرار شد که اعلام می‌کرد از اقدام احتمالی زن برادرش حمایت می‌کند. 

ببینیم لارا چگونه می‌تواند به عنوان محتمل‌ترین ترامپی که در آینده وارد کاخ سفید می‌شود از ایوانکا پیشی بگیرد و این دو چه تفاوتی در زندگی شخصی و فضای سیاسی با یکدیگر دارند. 

ترویج زندگی خانواد واقعی لارا ترامپ در شبکه‌های اجتماعی 

لارا و اریک در اوت ۲۰۱۹ صاحب دومین فرزند خود، دختری به نام کارولینا دوروتی، شدند. از آن زمان، لارا مکررا از خانواده خود در اینستاگرام خبر می‌گذارد، از بچه‌هایش که دارند از خوردن ناهار و سیب‌زمینی سرخ کرده در کنار دریا لذت می‌برند تا شوخی در مورد یکی از دشواری‌های مادر بودن، که نمی‌تواند یک عکس خانوادگی خوب بگیرد. 

در مارس ۲۰۱۷، به مجله «هِلو» (Hello Magazine) گفت خودش و همسرش یک «زندگی بسیار عادی» دارند. 

او گفت: «مکان مورد علاقه ما خانه‌ای است که بیرون از شهر نیویورک داریم. خیلی ساکت و آرامش‌بخش است. فقط خودمان دو تا با سگ‌ها.» 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lara Trump (@laraleatrump)

ایوانکا هم حضوری مشابه در شبکه‌های اجتماعی دارد و مرتب از خود، شوهرش و سه فرزند کوچکش عکس می‌گذارد. 

ترک شغل به دلیل پرداختن به مسائل رئیس جمهوری

لارا هم مثل خواهر شوهرش که مجبور شد کسب و کار خود را از ترس تداخل منافع کنار بگذارد، تصمیم گرفت از شغل خود کناره‌گیری کند و در دو ماه منتهی به ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از تلویزیون بیرون رفت. 

او در همان زمان گفت: «وقتی در همان تلویزیونی که داری کار می‌کنی خبرهای خانواده تو را پخش می‌کنند، کار کمی دشوار می‌شود.» 

لارا علاوه بر خبرگزاری خود رئیس جمهور، به طور مرتب مهمان فاکس نیوز نیز هست. 

وفاداری به رئیس جمهور

لارا هم مثل ایوانکا در حمایت از پدر شوهر خود در موقعیت‌های مختلف سخن گفته است. 

وی قبلا به فاکس نیوز گفت: «پدر شوهر من فرد بسیار وفاداری است و به مردمی که به او وفادارند بسیار متعهد است. هرگاه احساس کند کسی کارش را درست انجام نمی‌دهد یا صادق نیست، اصلاحش می‌کند و به نظر من این همان چیزی است که ما تاکنون در کاخ سفید شاهد بوده‌ایم.» 

اهل بحث و جدل

لارا ترامپ با بحث و جدل بیگانه نیست و مدام به دلیل اظهاراتش سرتیتر خبرها می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نوامبر ۲۰۱۹، عروس رئیس جمهور در جریان یک برنامه انتخاباتی رسانه‌ها را مورد حمله قرار داد و به حضار گفت: «رسانه‌ها به ما تهمت می‌زنند، هر چه دلشان می‌خواهد به ما می‌گویند، خیلی سخت‌شان می‌آید که علنا از رئیس جمهور خود حمایت کنند.» 

لارا در آوریل سال گذشته با انتقاد از تصمیم آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۵ در استقبال از پناهجویان، آن را «یکی از بدترین اتفاقاتی که در آلمان رخ داده» توصیف کرد. 

وی همین اخیرا در همایش «زنان برای ترامپ» در آیوا، رئیس جمهور منتخب جو بایدن را به سبب گرفتن زبانش هنگام سخنرانی مورد انتقاد قرار داد. 

او گفت: «مثلا من قرار است از شکست او خوشحال شوم ولی هر بار که روی صحنه می‌رود یا خبرنگاران او را مورد پرسش قرار می‌دهند با خودم می‌گویم جو حرف بزن، کلمات را بیرون بریز جو. به نوعی دلم برایش می‌سوزد. مشکل این جاست که تازه او نفر اول‌شان است. بچه‌ها. مگر نه؟» 

نگرانی از فراتر رفتن از حد خود

درست همان طور که ایوانکا و شوهرش به دلیل فعالیت‌هایشان در کاخ سفید با ایرادات حقوقی مواجه شده‌اند، خود لارا هم، که به میزبانی جلسات سطح بالا در موقعیت‌های مختلف پرداخته، زیر سؤال است. 

به گزارش نیوزویک، این جلسات عبارت بودند از اقدام برای پس و پیش کردن یک ابتکار ده میلیون دلاری برای برنامه‌ای مربوط به امور نظامیان بازنشسته. 

به گفته دیوید گرگن، از مشاوران ریاست جمهوری که در چهار دولت خدمت کرده است: «به خاطر نمی‌آوریم هرگز چنین چیزی را در زندگی حرفه‌ای‌ام دیده باشم. گویا کاخ سفید مثل یک کاسبی خانوادگی مدیریت می‌شود و کارزار راه انداختن نون و پنیر آن‌هاست.» 

ایندیپندنت برای توضیح با دفتر ترامپ تماس گرفته است.

© The Independent