دومین عضو سیاه‌پوست کابینه بایدن

مارسیا ال فاج خود را مدافع خانواده‌های کارگر و مسکن ارزان معرفی می‌کند

خانم فاج رئیس فراکسیون سیاه‌پوستان در کنگره بود-ALEX WONG / GETTY IMAGES VIA AFP

رئیس جمهور منتخب جو بایدن با انتخاب مارسیا ال فاج به عنوان وزیر مسکن و توسعه شهری، دومین عضو سیاه‌پوست کابینه خود را تعیین کرد. 

دیگر فرد سیاه‌پوست تیم وی که مورد تأیید حزب دموکرات قرار گرفت، وزیر پیشین کشاورزی، تام ویلساک است که برای همین سمت دوباره انتخاب شده است. 

مارسیا ال فاج، که یازده دوره است نماینده بخش اوهایو در کنگره است، در صورت تأیید سنا، به لوید جی آستین، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا خواهد پیوست که در سمت وزیر دفاع برگزیده شده است (اولین سیاه‌پوست در تاریخ آمریکا که به این مقام رسیده است). 

خانم فاج که رئیس فراکسیون سیاه‌پوستان در کنگره بود، در کمیته کشاورزی مجلس و همچنین کمیته آموزش و کار نیز خدمت می‌کند. او خود را مدافع خانواده‌های کارگر و مسکن ارزان معرفی می‌کند. 

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، پیش از تأیید آقای ویلساک برای وزارت کشاورزی، ابتدا او را برای این سمت تحت نظر گرفته بودند. وزیر مسکن فعلی در دولت دونالد ترامپ، بن کارسون نیز سیاستمدار سیاه‌پوست است. 

اگر چه انتخاب خانم فاج پس از انتشار خبر هنوز قطعی نشده، وی پیش‌تر گفته بود که حضور در تیم بایدن برایش موجب افتخار است. 

او گفت: «این چیزی است که احتمالا در خوابم هم نمی‌دیدم. اگر بتوانم به هر طریقی برای این رئیس جمهور کمک باشم، کمال افتخار است که چنین کاری بکنم.» 

بایدن همچنین دادستان کل کالیفرنیا، خاویار بسرا را که والدینش از مهاجران مکزیک هستنند، به عنوان وزیر بهداشت معرفی کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزینش‌های رئیس جمهور منتخب برای کابینه‌اش تاکنون افرادی را از گروه‌های مختلف تشکیل داده است که به بهترین شکل مردمی را که در انتخابات ۲۰۲۰ به وی رأی داده‌اند، نمایندگی می‌کنند. 

ویلساک از زمانی که در دولت اوباما با بایدن همکاری می‌کرد برای وی شناخته شده است. او در آن زمان به مدت هشت سال وزارت کشاورزی آمریکا را به عهده داشت. اما رابطه بایدن با او به سال‌های ۱۹۸۰ برمی‌گردد و ویلساک از اولین دموکرات‌هایی بود که حمایت خود را از بایدن به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرد. 

بایدن هنوز برای تکمیل کابینه خود چند انتخاب دیگر پیش رو دارد و از او خواسته شده از جامعه آسیایی آمریکایی نیز اعضایی را انتخاب کند. 

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان