جوهانسن: باید اجازه داشته باشم هر نقشی را که مایلم بازی کنم

این ستاره سال ٢٠١٨ از بازی در نقش یک مرد تراجنسیتی انصراف داد

AFP

اسکارلت جوهانسن به جنجال‌هایی که در چند سال گذشته پیرامون انتخاب نقش‌هایش با آن‌ها مواجه شده پاسخ داده و گفته است که او باید این اجازه را داشته باشد که نقش هر انسانی را که می‌خواهد بازی کند. 

این بازیگر در سال ٢٠١٨ از بازی در نقش یک مرد تراجنسیتی در فیلمی جدید به اسم «راب و تاگ» انصراف داد. دلیل انصراف او انتقاد گسترده از نحوه انتخاب بازیگران بود.

انتخاب خانم جوهانسن بسیاری از بازیگران تراجنسیتی و فعالان دگرباش را خشمگین کرد و آنها اعلام کردند بازیگران مرد تراجنسیتی زیادی وجود دارند که می‌توانند به جای او این نقش را بازی کنند.

او اخیرا در یک مصاحبه با مجله «اَز ایف» گفت: «خب، به عنوان یک بازیگر باید اجازه این را داشته باشم که نقش هر انسان، درخت یا هر حیوانی را بازی کنم، زیرا این کار من و شرایط کار من است».

جوهانسن در ادامه گفت: «احساس می‌کنم که در حرفه من این یک روند و گرایش است و بنابر دلایل اجتماعی مختلف باید اتفاق بیفتد، با این حال وقتی که بر هنر تاثیر می‌گذارد می‌تواند ناراحت کننده باشد چون احساس می‌کنم هنر باید فارغ از هر نوع محدودیتی باشد. اگر به دیگران اجازه بدهیم که از احساسات خودشان پیروی کنند و از آنها انتظار نداشته باشیم که مانند ما فکر کنند، جامعه متحدتر و باثبات‌تر خواهد بود».

این ستاره فیلم «انتقام‌جویان: بازی پایانی»، همین یک سال پیش بعد از اینکه اعلام کرد که قرار است نقش اصلی را در نسخه لایو اکشن از انیمیشن ژاپنی «شبحی در پوسته» بازی کند، با انتقاد روبرو شد؛ هواداران از این فیلم انتقاد کردند و در مورد آن گفتند که نمونه دیگری از «ماستمالی‌های»هالیوود است.

جوهانسن در ماه مارس در مصاحبه با مجله «مری کلر» گفت: «بدون شک من هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم که نقش جنسیت دیگری را بازی کنم. تنوع در هالیوود مهم است و من هرگز نمی‌خواهم احساس کنم نقشی که بازی کرده‌ام زننده و توهین‌آمیز بوده است».

اخیرا دستمزد جوهانسن برای بازی در فیلم انتقام‌جویان فاش شده است. مبلغ سرسام‌آوری که او برای بازی در نقش «عنکبوت سیاه» دریافت کرده است باعث شده که او از لحاظ دستمزد در بین پنج بازیگر اول هالیود قرار بگیرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی